Mercedes-Benz esitles 2026. aasta CLA mudelit, mis pakub nii hübriid- kui ka täiselektrilisi versioone. See on esimene sõiduk, mis põhineb uuel Mercedes Modular Architecture (MMA) platvormil – spetsiaalselt elektri- ja hübriidautode jaoks loodud arhitektuuril. Lisaks toob CLA turule Mercedes-Benz’i uue operatsioonisüsteemi, mis võimaldab tarkvarauuendusi teha kaugühenduse teel.
Uue CLA arendus algas umbes kolm ja pool aastat tagasi eesmärgiga luua nö täiuslik elektriline sedaan, mis säilitaks voolujoonelise disaini ilma tagaistujate ruumikust ohverdamata. Kuigi algselt oli platvorm mõeldud elektriautodele, võimaldab see ka sisepõlemismootorite integreerimist.
MMA platvorm toetab nii esiveo baasil nelikveosüsteemi kui ka tagaveolist elektriautot, mille mootor asub tagateljel. Mercedes jätkab seega mitmekülgsete jõuülekande valikute pakkumist.
Disain
Väliselt on 2026. aasta CLA sportlikum ja agressiivsem, et köita nooremat ostjaskonda. Auto esiosas on terav nina, jõuline kapott ja pikendatud teljevahe, mis loob rohkem ruumi akudele. Kõrgeimal varustustasemel AMG Line Plus mudelil on silmapaistev tagaspoiler, mis lisab sportlikkust.
Salongi kujunduses on rõhk kvaliteetsetel materjalidel, nagu nahk, samet, kontrastsed metallpinnad ja detailirohked õmblused. Standardvarustusse kuulub Mercedes-Benz Superscreen, mis ulatub üle kogu armatuurlaua, ning klaaskatus, mis lisab avarust ja elegantsi.
Mercedes-Benz’i uuel operatsioonisüsteemil (MB.OS) töötab uus MBUX info- ja meelelahutussüsteem. Operatsioonisüsteem kasutab tehisintellekti koos Microsofti ja Google’i lahendustega. See süsteem võimaldab analüüsida juhi sõiduharjumusi, et pakkuda isikustatud marsruudisoovitusi, tuvastab juhi meeleolu, muutes ekraanil kuvatavat avatari vastavalt olukorrale ja lisaks kasutab kaameraid ja navigeerimisfunktsioone, et pakkuda nutikaid soovitusi.
Elektriline CLA on varustatud 268-hobujõulise mootoriga ja kahekäigulise käigukastiga. Tänu võimsale 320 kW kiirlaadimisvõimekusele saab sõiduk 10 minutiga kuni 300 km sõiduulatust (WLTP-tsükli järgi).
Õhutakistustegur on vaid 0,21, mis aitab kaasa energiatõhususele ja pikemale sõiduulatusele.