Mercedes-Benz CLA esitleb uusi 2026. aasta mudeleid, mille hulka kuuluvad nii hübriid- kui ka elektriversioonid. Tegemist on esimese sõidukiga, mis põhineb uuel Mercedes Modular Architecture (MMA) platvormil, mis on loodud täielikult elektriliste ja hübriidautode jaoks, arvestades, et tarbijad ei pruugi kiiresti ümber lülituda puhtalt elektrilistele sõidukitele. CLA toob turule ka Mercedes-Benz’i uue operatsioonisüsteemi, mis võimaldab auto tarkvara kaugvärskendusi.
CLA ja selle platvormi arendus algas umbes kolm ja pool aastat tagasi, eesmärgiga luua täiuslik elektriline sedaan, millel on voolujooneline katus, kuid mis ei mõjuta tagaistmete ruumi. See arendati algselt elektriautoks, kuid pidi mahutama ka sisepõlemismootorit. Eesmine veoskeem võimaldab esiveolist hübriidi, millel on 4Matic nelikveo valik, samuti tagaveoline elektriauto, kuna mootor paikneb tagateljel. Mercedes kavatseb jätkuvalt pakkuda mitmesuguseid jõuülekande valikuid.
2026. aasta CLA välimus on muutunud sportlikumaks ja agressiivsemaks, et meelitada nooremaid ostjaid. Uuel mudelil on nö terav nina, kortsuline kapott ja pikk telgede vahemaa, mis annab ruumi akudele. Kõige kõrgema varustustasemega AMG Line Plus mudelil on tagaosas kõrge spoiler.
Sisekujundus
2026. aasta CLA sisekujunduses on palju nahka, sametti, kontrastseid metalle, õmblusi, kantide ja tekstiile. Standardvarustuses on Mercedes-Benz’i Superscreen, mis katab kogu salongi laiuse. Samuti on standardvarustuses olemas klaaskatus.
Uus MBUX info- ja meelelahutussüsteem kasutab Mercedes-Benz’i uut operatsioonisüsteemi (MB.OS), millel on tehisintellekti integreerimine Microsofti ja Google’iga. Uus süsteem kasutab kaameraid ja navigeerimisfunktsioone, et tuvastada juhi vajadusi ja harjumusi, soovitada marsuute ning isegi muuta ekraanil kuvatavat avatarit vastavalt juhi meeleolule.
Täiustatud jõuülekande tehnoloogia
CLA jõuallikas on täiesti uus, esialgu elektriversiooniga. Elektriline CLA on varustatud 268-hobujõulise mootoriga ja kahekäigulise käigukastiga, mis pakub suuremat efektiivsust. CLA suudab lisada kuni 300 km sõiduulatust (WLTP tsükli järgi) vaid 10-minutilise kiirlaadimisega, laadimisvõimsusega kuni 320 kW. Lisaks on CLA aerodünaamiliselt väga voolujooneline, selle õhutakistustegur on vaid 0,21.
Elektrilisel versioonil puudub käivitusnupp. Sõidu alustamiseks vajuta lihtsalt pidurit ning sõidukist lahkumiseks vabasta pidur ja vajuta „park“.