Eesti tippkettagolfar Kristin Lätt on astunud sammu oma isikubrändi tugevdamiseks, registreerides oma nime Euroopa Liidu kaubamärgina.
Nüüdsest on sportlasel õigus keelata oma nime loata kasutamine mitmes valdkonnas – alates rõivastest ja sporditarvetest kuni reklaami, meelelahutuse ja sporditeenusteni. Kaitse laieneb ka fännitoodetele, mänguasjadele, ilutoodetele ja toidulisanditele.
Kaubamärk KRISTIN LÄTT registreeriti 23. juulil Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametis (EUIPO) Lättile kuuluva ettevõtte Vasudhara OÜ nimele. Tegemist on ulatusliku kaitsega, mis hõlmab laia toote- ja teenustevalikut, sealhulgas kaubandust, turundust ja sotsiaalmeedia koostööprojekte.
Lisaks nimele on Lätt varasemalt kaitsnud ka oma kaubamärgina kasutatava erikujundusega K-tähe, mida kasutatakse fännikollektsioonis ja rõivastel. Mõlemad märgid annavad sportlasele õiguse otsustada, kuidas tema nime ja sümbolit kasutatakse, ning võimaldavad keelata loata või pahatahtlikku kasutust.
Kristin Lätt kuulub nende väheste Eesti sportlaste hulka, kes on oma nime ametlikult kaubamärgina kaitsnud – sama on teinud näiteks Erki Nool ja Anett Kontaveit. Maailmas on see praktika juba tavapärane, oma nime on kaubamärgina kaitsnud ka Cristiano Ronaldo, Usain Bolt, Michael Jordan, Serena Williams ja paljud teised.
Kaubamärgi registreerimine aitab sportlasel kaitsta oma identiteeti ja tugevdada mainet, toetades samal ajal koostööprojekte, investeeringuid ja litsentsilepinguid tulevikus.