Kokku registreeriti kolmandas kvartalis üle 6000 uue .ee domeeni ning aastane kasv jõudis oktoobri alguses 6,4 protsendi juurde.
Kasvanud on registreeringute pikendamiste arv, kuid teisalt teeb seda ka kustumiste näitaja. Uued domeeninimed annavad sissevaate ettevõtete ja pakutavate teenuste mitmekesisusse ning trendidesse.
Domeeninimed näitavad, et autod on jätkuvalt eestlaste südametes ning miski pole suutnud seda kõigutada. Esmakordselt on aga näha hüppelist tõusu kasiinode ning kihlvedudega seotud märksõnade kasutamises. On selge, et selle taga on ettevõtete huvi kaitsta enda või kaubamärgi nimega domeene. Teisalt on see märk turu nõudlusest taoliste teenuste järgi.
Jätkuvalt leiavad aktiivset kasutust mitmed Eesti ja koduga seotud märksõnad. Kui aasta alguses kogus domeeninimedes populaarsust Tartu, on see tänaseks vaibunud ning Tallinn on säilitanud enda mõned kuud tagasi saadud liidripositsiooni. Domeeninimedesse jõuab loomulikult eestlaste digi, AI- ja tehnoloogia lembus, silma paistab ka sõna “fit”, näidates kaasmaalaste suurenevat huvi trenni ja spordi vastu. Populaarsust on taaskord kasvatanud tr-lõpulised sõnad, mis leiavad rakendust tänu enda kombinatsioonile .ee lõpuga.
Mõnevõrra vähem on registreeritud märksõnu, mis on seotud loomevaldkonnaga, näiteks “art”, “kunst” ja “design”. Tagaplaanile on jäänud kooli, õppimise ja pulmadega seotud sõnad, mida iseloomustab hooajalisus ning mille kasutamise kõrghetk jääb eelkõige suvekuudesse. Domeeninimedes on tähendada märksõnade mitmekesisuse kasvu ning kuigi edetabeli eesotsas on palju eestikeelseid sõnu, on aina enam hakatud kasutama ingliskeelseid sõnu.
Kokkuvõttes näitavad kolmandas kvartalis registreeritud domeeninimed alustavate ettevõtete mitmekesisust ning vajadust kaitsta enda nimeressurssi. .ee on muutumas enda registreerijate kui kasutusväljundite osas aina rahvusvahelisemaks.