Veebipõhised reisibürood Expedia ja Lastminute.com on andnud Euroopa Komisjonile ja ELi tarbijakaitseasutustele lubaduse parandada lennureisijate õiguste järgimist. Nad kinnitasid, et tühistatud lendude eest jõuab raha reisijani hiljemalt 14 päeva jooksul.
Lennu tühistamise korral kannavad Expedia ja Lastminute.com lennufirmalt saadud tagasimakse edasi tarbijale seitsme päeva jooksul alates selle saamisest. Samuti lubasid nad, et teevad ära kõik seni ootel olnud tagasimaksed.
Tarbijaid hakatakse ka selgemini teavitama nende õigustest ning reisibüroode pakutavate teenuste sisust. Näiteks selgitatakse, kuidas mõjutab lennupiletite vahendaja kaudu ostmine tarbija õigusi juhul, kui ainult osa lennust tühistatakse.
Lastminute.com rakendas suurema osa muudatusi juba 1. juulist, täielik üleminek toimub 1. septembriks. Expedia on juba oma tegevuse ELi nõuetega kooskõlla viinud.
See algatus järgib 2023. aasta eeskuju, mil sarnased kohustused võtsid endale Edreams ODIGEO, Etravel Group ja Kiwi.com. ELi reeglite järgi peab lennufirma reisijale tagastama raha tühistatud lennu eest seitsme päeva jooksul, kuid vahendajate puhul on süsteem seni olnud segasem.
See tähendab, et seaduse järgi on reisijal õigus raha tagasi saada, kuid vahendaja kaudu ostetud piletite puhul võib see venida või eeldada lisakulusid, sest vahendaja rolli ei reguleerita nii selgelt kui lennufirma oma. Seetõttu soovitab Euroopa Komisjon reisijatel eelistada usaldusväärseid ja läbipaistvaid platvorme, kes on vabatahtlikult liitunud tarbijakaitsealaste kohustustega.
Rootsi tarbijakaitseameti juhitud koostöö eesmärk oli suurendada reisijate teadlikkust, parandada platvormide läbipaistvust ja tugevdada tarbijakaitset kogu ELis.