Kon Tiki reisibüroo lõpetab oma tegevuse, TTJA ootab hüvitise avaldusi

Reisifirma Kon Tiki lõpetab tegevuse, juhtkonna selgitusel on otsuse taga raske majanduslik olukord.

Kõik ettevõtte alt reisile suundunud inimesed, kes on hetkel reisidel, saavad oma reisi lõpuni teha, teatas ettevõtte. Kõik kulud kojulennuks juhatuse kinnitusel kaetakse. Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) on ettevõtte sõnul kasutusele võtnud ka Kon Tiki Reisid tagatise.

Kõik uued väljuvad reisid on alates neljapäevast, 28. novembrist tühistatud. Kõik reisijad, kes on teinud ettemaksed, peavad tegema avalduse TTJA veebilehel kahe kuu jooksul oma ettemaksu tagastamiseks.

TTJA teatas omalt poolt, et algatas Kon Tiki tagatise kasutamise menetluse ja kogub kuni 28. jaanuarini reisijatelt avaldusi tasutud raha tagasi maksmiseks. Amet kogub reisijatelt avaldusi ära jäänud pakettreisi või selle osa või lunastamata pakettreisi kinkekaardi eest tasutud raha tagasi saamiseks, samuti avaldusi reisiettevõtja maksevõime tõttu ära jäänud seotud reisikorraldusteenuste osaks olevate reisiteenuste eest tasutud raha tagasi saamiseks.

Avalduse esitamiseks tuleb täita ja allkirjastada vastav vorm, mille leiab TTJA kodulehelt. Pärast avalduse esitamiseks määratud tähtaega esitatud avaldused jäetakse läbi vaatamata.

Kon Tiki Reisid OÜ-l on TTJA teatel kehtivad tagatised kogusummas 860 000 eurot, mille on välja andnud Gar-Bo Försäkring AB. Reisikorraldaja tagatist kasutatakse reisijate reisilt tagasitoomiseks, vajadusel tagasitoomiseni majutamiseks, reisitasu tagastamiseks reisijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumine pakettreisi ärajäänud osa eest, tasu tagastamiseks lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest.

Seotud reisikorraldusteenuste hõlbustaja tagatist kasutatakse reisijate reisilt tagasitoomiseks ja vajadusel tagasitoomiseni majutamiseks, kui seotud reisikorraldusteenused hõlmavad reisijavedu ja hõlbustaja vastutab reisijaveo eest, seotud reisikorraldusteenuste eest tasutud maksete tagastamiseks reisijale seotud reisikorraldusteenuste osaks oleva reisiteenuse osutamata jätmise korral või hüvitise tasumiseks reisiteenuse ärajäänud osa eest.

Nendel reisijatel, kes maksid reisi eest krediitkaardiga, soovitab amet ühendust võtta oma pangaga, et uurida makse tühistamise võimaluste kohta. Kui reisiostja oli jõudnud sõlmida ka reisitõrkekindlustuse, tuleks pöörduda oma kindlustusfirma poole ja küsida üle, kas reisifirma maksejõuetus on kindlustuskaitsega hõlmatud. Kui reisiettevõtjalt on ostetud üksikuid reisiteenuseid, näiteks ainult lennupilet või ainult majutus, siis ei kuulu need hüvitamisele reisiettevõtja tagatise arvelt.

Juba tänavu aprillis hoiatas TTJA tarbijaid Kon Tiki Reisid OÜ eest, sest ära olid jäänud kaks reisikorraldaja Dominikaani pakettreisi, üks märtsi alguses ja teine aprilli alguses. Tulenevalt oli TTJA juures asuvale tarbijavaidluste komisjonile esitatud toona juba 44 raha tagastamise nõuet.

 

Allikas: BNS

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist