Citadele panga kaardiandmetest selgub, et selle aasta sügisesel koolivaheajal kulutasid Eesti elanikud enim raha Itaalias, Soomes ja Hispaanias. Araabia Ühendemiraatide, mis on olnud eestlaste talvine lemmik, populaarsus on vähenenud.
Citadele panga kaardistatistikast selgub, et eestlased kulutasid sügisesel koolivaheajal enim raha Itaalias, Soomes ja Hispaanias. “Need on püsivalt populaarsed reisikohad, kus puhkust veeta, vaatamata ka hindade tõusule,” selgitas Citadele jaepanganduse juht Marina Hakiainen. “Sügisel on Lõuna-Euroopas meie mõistes veel soe, ent suurem turismihooaeg on siiski lõppenud. Soome on populaarne nii oma läheduse kui ka Eestiga seotuse poolest.” Keskmine sügisvaheajal Itaalias tehtud kaardimakse summa oli 39 eurot, Soomes 13 eurot ja Hispaanias 24 eurot. Aasta tagasi ehk 2023. aasta sügisvaheajal kulutasid eestlased enim raha lisaks Soomele ka Lätis ja Türgis.
Kui talvel reisisid eestlased enim Araabia Ühendemiraatides, siis sügisel oli see sihtkoht pangakaartide statistika järgi vähem populaarne. Hakiaineni sõnul on põhjus selles, et sealne turismihooaeg on talvel ja varakevadel, sest siis on temperatuur on talutavam.
Lätlased, kellel oli koolivaheaeg Eestiga samal ajal, reisisid peamiselt Hispaaniasse, sellele järgnesid Saksamaa ja Itaalia. Keskmine Hispaanias kulutatud summa oli 32 eurot, Saksamaal 23 eurot ning Itaalias 33 eurot. “Need kolm riiki olid ka eelmisel sügisvaheajal lätlaste seas kõige populaarsemad. Saksamaa on lätlastele nii oluliseks puhkusepaigaks kui ka sisseostude tegemise kohaks,” ütles Hakiainen.
Inflatsiooni tõttu on viimastel aastatel lennupiletite hinnad ning kohapealsed kulud paljudes populaarsemates puhkekohtades tõusnud. “Palju räägitakse sellest, et inimesed otsivad vähem tuntud, seega odavamaid puhkusekohti, Euroopas on näiteks sihtkohana esile kerkinud Albaania. Näeme oma Läti klientide pealt, et sellel sügisesel vaheajal on Albaanias tehtud rohkem kaardimakseid kui eelmisel aastal, eestlaste kaardimaksete statistikas me sellist muutust veel ei näe. Samas jõuavad hinnatasemete muutused inimeste käitumisse alati viivitusega, mistõttu võib Albaania ja teised alternatiivsed puhkusekohad eestlaste seas populaarsust koguda näiteks tuleval kevadel või sügisel,” selgitas Hakiainen.