Uuring: Eesti tarbijate huvi keskkonnasõbralikkuse vastu kahaneb

Kantar Emori hiljutine uuring näitab, et üha rohkem inimesi ei pea ettevõtete keskkonnateadlikkust ega toodete ja teenuste ökoloogilist jalajälge oluliseks. Samuti on endiselt madal tarbijate valmisolek maksta rohelisemate toodete ja teenuste eest rohkem kui tavatoodete eest.

Kuigi keskkonnasäästlikkust tähtsustavaid inimesi on jätkuvalt enam kui neid, kes seda ebaoluliseks peavad, on viimasena mainitud rühm suurenenud 40 protsendini. Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste sõnul langes mullu Eesti inimeste valmisolek keskkonnasõbralike toodete eest rohkem maksta, mida mõjutasid üldine majanduslik ebakindlus ja hinnatõus. Tänavu on aga selgelt kasvanud nende tarbijate hulk, kelle jaoks keskkonnasäästlikkus ja ettevõtete roheline mõtteviis ei ole ostuotsuste puhul oluline.

Männaste sõnul ilmneb see trend kõige enam vanemate meeste seas, kuid on märgatav ka teistes gruppides.

Praegu on keskkonnasõbralike toodete eest rohkem maksmise valmidus 63 protsendi juures, kuid üldiselt ollakse nõus maksma vaid kuni viis protsenti kõrgemat hinda. Seega on vastuseis suuremale rahalisele panustamisele ligikaudu sama suur kui keskkonnasäästlikkuse eiramise tendents.

Männaste lisas, et tarbimisvalikute kaudu keskkonnahoidu panustamise soov sõltub suuresti inimese üldisest suhtumisest roheteemadesse. Näiteks need, kes ei pea kliimamuutusi tõsiseks probleemiks, ei leia ka ökoloogiliste toodete kõrgemat hinda õigustatuks.

Piirkonna ettevõtetest on inimestele rohemeelsena silma jäänud enamjaolt samad ettevõtted, mis varemgi. Kantar Emor kaardistas rohemeelsemaid ettevõtteid neljas valdkonnas: tootmine, kaubandus, IKT/finants/telekom/meedia ning taristu. Taristusektoris on viie juhtiva ettevõtte seas jätkuvalt Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK), Ragn-Sells, Enefit, Elron ja DPD, kelle kõrvale on tänavu tõusnud Tallinna Vesi.

Ettevõtteid peetakse keskkonnasõbralikeks eelkõige nende tegevusvaldkonna põhjal, kuid avatud vastustest selgub, et tarbijad märkavad ka konkreetseid samme rohelisema tegutsemise suunas. Näiteks on esile tõstetud toidutootjaid, kes kasutavad keskkonnasäästlikke pakendeid, jaekette, mis panustavad toiduraiskamise vähendamisse, ning teenusepakkujaid, kes liiguvad paberivabade lahenduste poole. Samuti pandi tähele ja märgiti ära rohelise energia kasutamine mitmetes ettevõtetes.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist