Transpordiamet viis kolmapäeval koostöös Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni ning Tallinna Tehnikakõrgkooliga läbi testsõidu, et hinnata suure veovõimega sõidukite sobivust Eesti teedele ja liiklusohutusele.
Katsetati erinevaid liiklustingimusi – platsisõitu, manöövreid logistikakeskuse juures ning liikumist neljarealistel teedel, liiklussõlmedes ja ringteedel. Tallinna Tehnikakõrgkool analüüsib transpordiameti tellimusel ka veokite mõju teede ja sildade kandevõimele ning sobivaid marsruute.
Suure veovõimega sõidukid on tavapärasest pikemad ja raskemad, ulatudes kuni 25,25 meetri ja 60 tonnini. Nende kasutuselevõtt võib suurendada transpordi efektiivsust, vähendada heitkoguseid ja aidata leevendada autojuhtide nappust.
Transpordiameti liikuvuse kavandamise osakonna juhataja Johann Peetre sõnas, et testsõidud ja nende analüüs annavad meile ülevaate, kuidas neid veokeid Eesti teedel ohutult kasutada. Testimisel hinnatakse nende mõju liiklusohutusele, taristule ja keskkonnale, et teha Kliimaministeeriumile põhjendatud ettepanekuid.
Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni juhataja Herkki Kitsing kinnitas, et testsõit kulges sujuvalt ning sektor loodab, et veokite kasutamine on võimalik ilma liiklusohutust ohverdamata.
Transpordiameti tellitud analüüsis hinnatakse vajadust kehtestada veokitele täiendavaid kiiruspiiranguid ning möödasõidukeelde teatud teelõikudel. Samuti uuritakse, kas nende kasutamine võiks aidata vähendada liiklusõnnetusi võrreldes tavapäraste veokitega.
Uuringu tulemused selguvad mai keskpaigaks.