Transpordiamet plaanib teetöid rohkem kui 1300 kilomeetril

Transpordiameti sõnul tehakse 2025. aastal riigiteedel teetöid kokku 1325 kilomeetril, mis on üle 200 kilomeetri rohkem kui mullu. Teehoiule on selleks aastaks eraldatud ligikaudu 168 miljonit eurot ning tööd jätkuvad nii varem alustatud objektidel kui ka uutel lõikudel.

Suurematest töödest jõuab lõpule näiteks Pärnu–Sauga 2+2 maanteelõigu ehitus ning Tallinna ringtee Kanama viadukti projekt. Alustatud on Mustla–Kaubi lõigu rekonstrueerimine ja kevadel alustatakse keskkonnasäästliku taastusremondiga Tallinna ringtee lõigul km 6,0–9,7.

Uute tööde hulgas on tänavu plaanis Are–Nurme ja Päädeva–Konuvere 2+2 teelõikude ehitus. Samuti jätkub Sindi–Lodja silla rajamine allianssmeetodil ning jätkuvad tööd Rail Balticu taristu ja sellega seotud ristmike juures.

Kokku tehakse teetöid järgmistes mahtudes: kruusateede remont: 84 km, pindamine: 1009 km, kattega teede taastusremont: 199 km, uued tolmuvabad teekatted: 29 km, liiklusohtlike kohtade likvideerimine: 10, sildade remont: 8.

Töömahtudes võib siiski tulla muutusi, kuna talvised ilmastikuolud on teekatetele tugevalt mõjunud ja jooksev hooldus võib vajada täiendavat rahastust.

Transpordiameti peadirektori Priit Sauki sõnul on jätkuvalt fookuses keskkonnasõbralikumad lahendused. Ta lisas, et hangetes eelistatakse aina enam väärtuspõhiseid ja keskkonnasäästlikke materjale ning tähelepanu pööratakse liikluse sujuvusele.

Üheks näiteks on 5,3 km võrra lühem uus Kose–Mäo teelõik, mis aitab aastas vähendada ligi 2500 tonni CO2. Uuendusena nähakse olulise suunana ka teede digitaliseerimist, mis aitab teedevõrgu haldamist ja planeerimist muuta veelgi tõhusamaks.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist