Saksa pilootide ametiühing Vereinigung Cockpit tõstis kolmapäeval esile kasvava väsimuse probleemi, märkides, et lennu ajal tukastamisest on liikmete seas saanud murettekitav igapäevareaalsus.
Ametiühing küsitles viimastel nädalatel enam kui 900 pilooti. Uuringu järgi tunnistas 93 protsenti vastanuist, et nad on viimastel kuudel lennu ajal tukastanud. Kuigi Vereinigung Cockpit rõhutab, et küsitlus ei ole esinduslik, selgus vastustest, et 44 protsenti pilootidest uinub kokpitis regulaarselt, 12 protsenti lausa igal lennul ning 7 protsenti ei suutnud sagedust meenutada.
„Tukastamisest on Saksa kokpittides saanud juba ammu norm,“ ütles ametiühingu asepresident Katharina Dieseldorff. „Algselt mõeldud lühike taastava une paus on muutunud püsivaks lahenduseks struktuursele survele. Lühike uinak iseenesest ei ole kriitiline, kuid krooniliselt väsinud meeskond on märkimisväärne risk.“
Dieseldorffi sõnul süvendab olukorda personali alakaetus, eriti suvekuudel. Ametiühingu teatel mõistetakse „tukastamise“ all kontrollitud puhkefaasi lennu ajal.
Vereinigung Cockpit esindab enda kinnitusel Saksamaal ligi 10 000 pilooti ja kokpiti töötajat, sealhulgas ka väljaõppes olevaid lendureid.