Alates käesolevast kuust suudavad mobiilsed liikluskaamerad mõõta ka eemalduvate sõidukite kiirust ning tuvastada mootorrattaid. Vandeadvokaat Indrek Sirk rääkis Kuku hommikusaates, et erinevalt autojuhtidest muudavad mootorratturite kiivrid juhi tuvastamise keerukaks.
Sirk märkis, et seni pole mootorrattureid kiiruskaamerate vaatesse arvatud, kuna puudub esinumbrimärk ja nägu on kiivri all varjus. “Mis nüüd tehakse, on see, et kaugeneva mootorratturi kiirust mõõtes on võimalik tuvastada, kes oli selle omanik.”
“Millega aga peab iga mootorrattur arvestama, on see, et suurema kiiruseületamise korral järgneb tõenäoliselt selline inimjaht.”
Sirk tõstatas küsimuse, kuidas uut infot kasutatakse. “Kui on väga vaidlemishimuline mootorrattur, siis võib tal õnnestuda ka karistusest pääseda, sest lõpuks peab politsei karistusõiguse põhimõtteid arvestades tuvastama, kes konkreetselt oli roolis.”
“Millega aga peab iga mootorrattur arvestama, on see, et suurema kiiruseületamise korral järgneb tõenäoliselt selline inimjaht,” lisas advokaat. Ta täpsustas, et kui rikkumine tuvastatakse mobiilse kaamera abil, saab ametnik numbrimärgi info edastada patrullile.
Kiiruskaamerate tulususe teemal rääkides nentis Sirk, et suuremat tulu toovad seadmed, mis paiknevad alandatud piirkiirusega lõikudel. “90 alas sõidavad autojuhid üldiselt normaalse kiirusega, püsikiiruse hoidjaga. Alandatud piirkiirusega kohtades jäävad inimesed kiiruse vähendamisega hiljaks ja saavad nätaka vastu näppe tähelepanu pärast, mitte seepärast, et nad on süstemaatilised rikkujad.”
Allikas: BNS