Kliimaministeerium nõustub eemaldama Põltsamaa vallas paigaldatud tuulepargireklaami, mis on tekitanud kogukonnas tugevat pahameelt. Samas soovib ministeerium vallalt selle sammu eest kulude hüvitamist.
“Tuleme valla soovile vastu ja palume selle eemaldada,” ütles ministeeriumi kommunikatsioonijuht Kadri Peetersoo. “Läbirääkimised, millistel juriidilistel alustel see käib ja kuidas toimub kulude kompenseerimine reklaamipaigaldaja ja valla vahel, hetkel alles käivad.”
Eemaldatav reklaam oli üks kahest Põltsamaa valda paigutatud plakatist, kus kujutati talunikku traktoriga ja tekstiga: “Linnud lasevad ikka traktori täis. Tuulepark kodu kõrval pole midagi muutnud. Raimond, Salmelt.” Antud plakat oli paigaldatud valla maale.
Vallavalitsus palus reklaami eemaldamist ametlikus kirjas, mille saatis ministeeriumile 28. mail Põltsamaa vallavalitsuse majandusosakonna juht Kersti Paas:
“Kuna nimetatud välireklaam on põhjustanud kogukonnas väga suurt pahameelt ja tekitanud vastumeelsust, palume välireklaam esimese võimalusel eemaldada. Leiame, et reklaami sisu ei ole kohane ning põhjustab veelgi enam kogukonnas vastandumist kohalike elanike, kohaliku omavalitsuse ja riigi vahel.”
Postimees kirjutas 26. mail, et sarnaseid plakateid on üles pandud 22 omavalitsusse ning need on tekitanud mitmel pool rahulolematust. Näiteks Vinni vald keeldus kampaaniaplakatit üldse oma territooriumile lubamast.
Kliimaministeeriumile on kampaania kohta laekunud vastuolulist tagasisidet. “Kampaania osas oleme saanud erisuunalist tagasisidet – on nii neid, kes ütlevad, et teadlikkuse ja teema tõstatamiseks on kampaania tervitatav ja pilkupüüdev kui ka teisi, kelle jaoks edastatav sõnum vähem meeldib,” sõnas Peetersoo.
Ministeeriumi kinnitusel puudutab kampaania taastuvenergeetikat laiemalt, sealhulgas ka päikese- ja biogaasienergiat. “Praeguse tagasiside põhjal tundub, et kõige rohkem reaktsioone tekitab tuuleteemaline plakat. Senise tagasiside põhjal on näha, et tuuleteemadel on inimestel huvi ja vajadus rohkema info järele ning loodame, et kampaania aitab selle osas teadlikkust tõsta,” lisas Peetersoo.
Näiteks Nurme Talu kommenteerib reklaami nii: