Valitsuse liikluskomisjon arutas kolmapäeval võimalusi, kuidas muuta kergliikurite kasutamine turvalisemaks, keskendudes eelkõige laste ja noorte ohutusele.
Tänavu on 7–14-aastaste seas registreeritud juba 45 kergliikuritega seotud liiklusõnnetust – rohkem kui kogu eelmisel aastal kokku.
„Kergliikurite ja pisimopeedide kasutamine ei ole mäng, vaid liiklemine, millel on reeglid ja riskid,” rõhutas taristuminister Kuldar Leis. „Kuigi reegleid on viimastel aastatel täpsustatud ning omavalitsustel on juba praegu õigus kehtestada kiirusepiiranguid ja muuta liikluskorraldust, siis on selge, et valdkond vajab terviklikku lähenemist. Seetõttu palusin kõigil osapooltel vaadata üle praegused vanuse-, juhiloa- ja koolitusnõuded, et need vastaksid tänasele liikluspildile,“ lisas Leis.
Ministri sõnul on üha enam õnnetusi seotud isiklike kergliikuritega, mistõttu tuleks kaaluda nende senisest täpsemat reguleerimist.
Kliimaministeerium esitas komisjonile esialgsed ettepanekud, kuidas vähendada kergliikuritega seotud riske. Ühe võimalusena arutati 10-aastase vanuse alampiiri kehtestamist kõigile kergliikurijuhtidele – sõltumata sellest, kas nad sõidavad kõnniteel, rattateel või sõiduteel.
Lisaks kaaluti ettepanekut, et 10–15-aastastel sõitjatel oleks kohustus omada jalgrattajuhiluba, tagamaks noorte liiklusreeglite tundmist ja ohutut käitumist.
Praegu seadus kergliikuritele vanusepiiri ei sätesta, kuid mitmed renditeenused eeldavad kasutajalt vähemalt 18 eluaastat. Samas puudub neil kohustus vanust kontrollida, mistõttu võib liikur sattuda kogemusteta lapse kätte. Seda küsimust peetakse samuti vajalikuks reguleerida.
Leis rõhutas ka vajadust tihedama koostöö järele kohalike omavalitsuste ja politsei vahel, et kaardistada probleemsed piirkonnad ning korraldada liiklustalguid ohutu käitumise edendamiseks.
Samuti peetakse oluliseks tõsta koolide kaudu laste ja lapsevanemate teadlikkust kergliikurite ohutust puudutavates küsimustes.
„Ei ole ühtegi seadust ega piirangut, mis suudaks välistada inimliku eksimuse, hoolimatuse või teadmatusest tulenevad traagilised tagajärjed. Seadusi võib teha erinevaid, kuid ohutuse määrab see, kuidas me neid järgime,“ sõnas Leis.
Järgmises etapis kogutakse kõik ettepanekud kokku, hinnatakse nende mõju ning otsustatakse, milliste muudatustega edasi minna.
2008. aastal loodud liikluskomisjoni juhib taristuminister Kuldar Leis.
















