Andmekaitse Inspektsioon pööras hiljutises märgukirjas autode müügi- ja teenindusettevõtetele tähelepanu puudujääkidele isikuandmete töötlemises. Inspektsiooni sõnul on andmekaitsealane teadlikkus ettevõtetes endiselt madal ning mitmed tegevused ei vasta kehtivatele nõuetele.
Järelevalvemenetluste käigus ilmnes, et mitmed ettevõtted ei teadvusta, milliseid isikuandmeid nad koguvad, ega selgita klientidele piisavalt, kuidas neid andmeid kasutatakse. Puudulikuks jäävad ka teavitamiskohustused ning mõnel juhul pole turvameetmed piisavad.
“Paljud eksimused ei tulene mitte pahatahtlikkusest, vaid teadmatusest. Just seetõttu pidasime vajalikuks anda ettevõtetele meeldetuletusena selge ja praktilise ülevaate, mida tuleb isikuandmete töötlemisel silmas pidada,” selgitas inspektsiooni jurist Liina Kroonberg.
Märgukiri rõhutab, et korrektne isikuandmete töötlemine ei ole üksnes seadusest tulenev kohustus, vaid osa teenuse kvaliteedist ja kliendisuhtluse läbipaistvusest.
“Korrektne andmekaitse nõuete järgimine pole pelgalt juriidiline kohustus – see on osa kvaliteetsest teenindusest,” rõhutas Kroonberg. “Läbipaistvus ja lugupidav suhtumine oma klientide andmetesse aitavad tugevdada kliendisuhet, kasvatada usaldust ettevõtte vastu ning annavad ettevõttele pikas plaanis mitmeid eeliseid,” lisas ta.
Märgukiri annab ülevaate sellest, mis on isikuandmed, millised on nende töötlemise põhimõtted ning millised õigused on andmesubjektil. Samuti juhitakse tähelepanu andmete turvalisusele ning kohustusele teavitada andmelekke korral.
Inspektsiooni eesmärk on aidata ettevõtetel ennetavalt oma andmetöötlusprotsessid üle vaadata ja viia need vastavusse kehtivate andmekaitsenõuetega.