Volkswagen testib Ühendkuningriigis uut lähenemist: nimelt on ID.3 elektriluukpära tehases seadistatud 150 kW (201 hj) peale, kuid “optional power upgrade” (lisatasu eest võimsuse tõstmine) avab kuni 170 kW (228 hj) ehk +27 hobujõudu. Sama paketiga kasvab ka pöördemoment 265 Nm → 310 Nm. Seda kõike saab aga tasu eest. Uuendus tehakse üle õhu (OTA) ning sõiduulatust see ei muuda, kinnitab tootja.
Kuidas see toimib?
Aktiveerida saab auto In-Car Shopi või Volkswagen Connect Shopi kaudu (vajalik VW Connect/We Connect konto ja sobiv tarkvara/riistvara). VW konfiguratsioonis on kirjas: mootor on standardvarustuses 150 kW, kuid tasulise lisapaketi aktiveerimisel saab seda tõsta 170 kW-ni. Pakett on saadaval ühekuulise tasuta prooviperioodiga ning seejärel kuupõhise, aastase või eluaegse litsentsina.
Hinnad on uuendusel järgmised: £16.50/kuu (~19,5 €), £165/aasta (~195 €) või £649 „lifetime“ (~766 €). „Lifetime“ kehtib konkreetse auto juures ka siis, kui omanik vahetub.
Miks see on suur asi?
Esimest korda on VW-l jõud „tellimuse“ taga. Seni on autotootjad müünud võimsuse erinevate varustustasemete/versioonidena, nüüd aga saab sama auto pärast ostu tugevamaks teha lihtsalt tarkvaraga.
Selline süsteem on küll paindlik osadele klientidele, aga vastukarva entusiastidele. Kui ostad/liisid auto lühemaks ajaks, võib kuutasu tunduda mõistlik; samas “hobujõud maksumüüri taga” tekitab arusaadavalt vastureaktsiooni.
Kas teenus laieneb Eestisse?
Ametlikult on see kinnitatud praegu UK turul ID.3 mudelil. VW enda veebis on vastav märge ID.3 konfiguratsioonis; teiste mudelite/riikide puhul võib olukord erineda. Kui teenus laieneb Euroopasse, eeldab see VW Connect/We Connect teenuste kättesaadavust ja auto ühilduvust.
Üldiselt nimetatakse sellist teenust DLC-ks ehk allalaaditavaks lisasisuks. Auto on tehases valmis 228 hobujõu jaoks, kuid täisvõimsus on tarkvaraga lukus. Hiljem saab seda “lahti osta” ilma uut autot soetamata. Põhimõte meenutab arvutimänge või nutitelefone: riistvara on olemas, aga osa võimalusi avaneb ainult lisatasu eest. Küsimus on, kas selline mudel juurdub autotööstuses normaalsusena või otsustavad ostjad pigem selle vastu võidelda vaadates teiste mudelite poole.