Autot ostes vaadatakse tihti pelgalt hinda ja võib olla ka kütusekulu. Uuritakse ehk tüüpvigade kohta ning vahel jõutakse ka kaskokindlustuseni. Aga kas autot ostes ollaks läbi mõelnud ka muud kulud?
Rehvid on keskmiselt 3 korda kallimad
Eeldusel, et ostad uued rehvid, maksab 15-tolline rehv minimaalselt 2,5–3,5 korda vähem kui 21-tolline. Kui suuremal autol on jõudu ja kiirust rohkem, läheb vahe suuremaks, sest kiirusindeks ja muud elemendid muudavad hinda veelgi.
Hooldus on 3-4 korda kallim
Tavaline õlide-filtrite ja küünalde vahetus jookseb ilusti 1000+ eurot välja enamike premium-markide suuremate mudelite puhul. Paljude väikeautode, mille kubatuurid on väiksed, on see sama hind 3-4 korda madalam.
Kuluosad on kuni 10 korda kallimad
Mida suurem on auto kaal, seda suuremad jõud autot mõjutavad. Lisaks on teatud “väärtus” ka premium-brändi enda tootel ja siin on hindade vahed sellised, mis võivad asjatundmatul inimesel hinge täitsa kinni võtta. Õhkamordid paarina 3000 eurot või mõne väledama auto kettad, klotsid 2000 eurot? Pole üldse küsimus – eriti kui B juppi ei taha või pole saada. Mida kiiremaks ja tehnoloogilisemaks autod lähevad, seda kallimad kõik tööd on.
Remondid: vahed on väiksemad, kuid see sõltub rohkem mootorist endast
Kalleid remonte tuleb tänapäeval mootorite keerukuse tõttu kõikidel markidel ja mudelitel ette (teatud vanuses või läbisõiduga). Küll aga mida elitaarsem sõiduk, seda kallimad on osad ise ja ka töömaht, mis sinna alla läheb.
Kindlustused: 3-4 x kallimad
Ka premium-markidel on mudeleid, mis on normaalse kaskohinnaga, kuid enamasti maksab kindlustus suurematele ja võimsamatele autodele 3-4 x samapalju, kui väikestele tavasõidukitele. Kindlustushinnad peegeldavad üsna täpselt ka seda, kui kalliks võiks ühe või teise auto remont minna, kuid lisaks on arvesse võetud ka koefitsendid.
Kindlasti tahab mõni mees nüüd väita, et jama jutt – mina ostsin rehvid vähekasutatuna – sõidavad nagu uued, ning lisaks tegin hoolduse sõbra juures. Jah, usume…
Kui konservatiivselt võrrelda premium-markide suuri mudeleid tavaliste linnapunnide ja lihtsamate pereautodega, on reaalsus see, et ostuhinna vahe on pikas perspektiivis kõige väiksem erinevus.














