Volvo on läbi ajaloo tootnud Rootsi kvaliteediga ja sisepõlemismootoritega äärmiselt vastupidavaid ning töökindlaid sõidukeid, mida on kutsutud rahvakeeli ka tankideks ja turbotellisteks (Volvo 850 T5-R). Siiski paistab, et see ajastu hakkab lõpule jõudma.
Eelmise aastaga müüdi ülemaailmselt ligikaudu 763000 autot, mis on 8% kasv võrreldes varasemaga. 2025. aasta prognoos aga nii ilus pole.
Volvo on lubanud uuendada 4 olemasolevat mudelit ning välja tuua ka uue pika sõiduulatusega PHEV sõiduki Hiina turule, Volvo pole küll täpsustanud, mis on “pikk sõiduulatus”, seega jääme ka ise detaile ootama.
Lisaks saab uuenduse S90, millest tehakse ES90, ehk elektriversioon S90-st, nagu tehti XC90-st EX90.
Värskenduse saab ka EX30, EX30 Cross Country näol, sarnaselt nagu on näiteks V60- ja V90 Cross Country. Ülejäänud kaks mudeliuuendust on veel saladus, seega jääme ka nende kohta uut infot ootama.
Volvo ES90 kohta teame seda, et tegemist on sedaaniga, mis on arvatavasti ehitatud sama SPA2 platvormi peale nagu ka EX90. Seega ES90 võiks olla 111kWh akuga, mida saab laadida kuni 250kW laadijaga ning jõunumbrid võivad olla kuni 500+ hobujõudu. Ühe laadimisega võiks saada sõita ca 600km. Need on praegu spekulatsioonid, kuid loodetavasti juba märtsis saame täpsemalt teada, mida ES90 endast kujutab.
Siiski on Volvo hakanud mingilmääral eemdalduma täiselektrifitseerimise lubadusest. Nüüd keskendutakse elektri- ja hübriidsõidukitele ning lubatakse sisepõlemismootoreid alles hoida nii kaua, kui saab.
Kas võib veel tagasi tulla aeg, kui saab esindusest osta võrdväärse masina, nagu seda oli kunagine Volvo turbotellis või pigem püütakse edaspidi konkureerida Tesla Model S-i, BMW i5 ja näiteks Mercedes-Benz EQE või EQS-iga?