Kas sooviksid endale pisikest, üpris nobedat autot, millega saab mugavalt linnavahel liigelda, aga samas ka ringrajale minna? Lisaks oleksid iga autosündmuse tähelepanu keskpunktis.
Arvad arvatavasti, et tutvustan kohe mingit ära tuunitud BMW M140i-d või Toyota GR Yarist. Ei! Kirjutan Sulle kohe Aston Martini poolt loodud ainueksemplarist, Cygnet V8, või nagu Aston Martin seda kutsub, “The Ultimate City Car”.
Mitte su tavaline Aston Martin Cygnet
Tavalist Aston Martin Cygnetit müüdi umbes 300-600 eksemplari (õige number pole täpselt teada), kuid see oli eesmärgist palju vähem. Eesmärgiks oli nimelt 4000 autot aastas. Aston Martin Cygnet põhines suuresti Toyota IQ-l.
V8 Cygnetit Loodi ainult üks teadaolev auto, mida tutvustati 2018. aastal Inglismaal Goodwoodi kiirusefestivalil.
Mõned puntkid, mis selle auto eriliseks teevad. Selle kapoti alla suruti 4.7-liitrine vabalthingav V8 mootor, mis toodab 430 hobujõudu ja 490Nm väänet. Lisaks on tal V8 Vantage’i seitsmekäiguline käigukast ja LSD (limiteeritud libisemise diferentsiaal), samuti on sellel pisikesel autol ka V8 Vantage S pidurisüsteem, millel on ees 380mm piduriketas, mida pidurdab 6-kolviline pidurisupport ja taga 330mm piduriketas, mida pidurdab 4-kolviline pidurisupport.
Nullist sajani kiirendab 4.2 sekundiga.
Miks selline masin üldse ehitati?
Aston Martini tolleaegne eriprojektide osakonnajuht ning asepresident David King ütles: “V8 Cygnet näitab Aston Martini ja nende klientide naljaarmastavat poolt. Samuti oli see ka korralik väljakutse ja hea näide millised insenerid Aston martinis töötavad, kuna pole kerge sellisesse autosse Vantage V8 mootorit paigutada.”
Kas sooviksid seda ka endale?
Kahjuks kirjutamise hetkel on see ainulaadne auto nicholasmee lehel broneeritud. Hind oli eelnevalt ca pool miljonit eurot. Tavalise Aston Martin Cygneti hinnad näiteks mobile.de lehel on vahemikus 34000-50000€.