Turvavöö kinnitamata jätmine, mis paljude arvates jäi 1990. aastatesse, on taas muutumas murettekitavaks probleemiks, kinnitab politsei.
2025. aasta augusti alguseks on politsei tabanud juba 2092 juhti ja sõitjat, kellel turvavöö oli nõuetekohaselt kinnitamata. Võrdluseks – 2024. aastal oli selliseid juhtumeid aasta peale kokku 3519 ja 2023. aastal 2633. Tartu liiklussüütegude grupijuhi Aare Sulg sõnul võib rikkumiste koguarv tänavu ületada varasemaid rekordeid, arvestades, et käesolev aasta on alles poole peal.
Statistika näitab, et 86 protsenti rikkumistest panevad toime mehed, enim vanuses 30–64 aastat. Naiste seas on enim rikkujaid vanuserühmas 30–54.
ERGO kahjukäsitlusvaldkonna juhi Caterina Lepvaltsi sõnul tuleb lisaks kinnitamata turvavöödele ette olukordi, kus rihm on küll külge pandud, kuid valesti – näiteks selja tagant. Hiljutises raskete tagajärgedega liiklusõnnetuses oli autojuhil turvavöö just niimoodi “kinni pandud”, mis ei pakkunud avarii korral mingit kaitset.
Lepvaltsi sõnul võib ohutusnõuete eiramine tähendada, et õnnetuse korral jääb hüvitis saamata või väheneb märgatavalt. Seadus lubab kahjutasu vähendada, kui kahju tekkis osaliselt kannatanust tulenevatel põhjustel. See tähendab, et lisaks terviseriskidele võivad tekkida ka tõsised rahalised tagajärjed – näiteks saamata jäänud töötasu, mida kindlustus sellisel juhul ei kata.
Kõige sagedamini jäetakse Sule sõnul turvavöö kinnitamata lühikeste sõitude ajal, nii linnas kui maal. Teiseks levinumaks rühmaks on alkoholijoobes juhid, kes eiravad ohutusreegleid täielikult. Politsei meenutab isegi juhtumit, kus rekkajuhil oli turvavöö muster joonistatud särgi peale ning külge kinnitatud klõps, et see paistaks eemalt ehtne. Vahele jäi ta aga hetkel, kui istus kõrvalistmel, ja trikk tuli kiiresti ilmsiks.
Turvavöö vähendab vigastuste raskust ja suurendab ellujäämisvõimalusi, kuid seda ainult siis, kui see on õigesti kinnitatud ja heas korras.