Tesla on teatanud, et ei kavatse enam müüa kauaoodatud lisapatareid, mis pidi pikendama Cybertrucki sõiduulatust. Tegemist oli 16 000-dollarilise akupakiga, mis lubas elektrilisel kastiautol läbida ühe laadimisega kuni 470 miili (ligikaudu 756 km). Nüüd jääb see täiendus sootuks ära.
Cybertrucki omanikud said selle kohta kirja neljapäeva õhtul. Tesla sõnul „ei ole enam plaanis Cybertrucki lisapatareid müüki tuua.“ Ettevõte lubas tagastada klientidele ka 2000-dollarilised ettemaksed, mis olid tehtud paketi broneerimiseks. Varem oli teada, et see patarei oleks võtnud enda alla kolmandiku kastiauto pagasiruumi.
Lisapatarei turuletuleku tühistamine lisab veel ühe probleemi Tesla kastiautole, mille müüginumbrid jäävad oluliselt alla ettevõtte ootustele. Kuigi enne tarnete algust väitis Tesla, et neil on miljon eeltellimust, ei ole enamik neist kunagi realiseerunud ostudeks.
Cybertrucki debüüt toimus 2023. aasta lõpus, kuid sõiduulatus jäi kaugelt alla lubatule – esialgne lubadus ületas 500 miili piiri, kuid reaalsus jäi sellest kaugele. Patarei tühistamine tähendab, et ka 470 miili piir jääb nüüd kättesaamatuks.
Ettevõte tõi aprillis turule odavama Cybertrucki mudeli, kuid selle alghind, 72 235 dollarit, ületab siiski kaugelt keskmise sõiduki hinna.
Tesla majandustulemused on jätkuvas languses
Tesla otsus loobuda lisapatareist tuleb ajal, mil ettevõte seisab silmitsi tõsiste raskustega. Aastane kasum on langenud 71 protsenti ning müüginumbrid on järsult kukkunud. CEO Elon Musk on halbu tulemusi seostanud poliitiliste tagasilöökidega ja enda rolliga USA valitsusasutuse tõhustamiskomisjonis.
On arvatud, et lisapatarei tootmine ei oleks Teslale olnud majanduslikult tasuv. Kallid tootmiskulud, madal nõudlus ja Cybertrucki üldine kehv müügiedu võivad olla põhjused, miks see projekt lõplikult lõpetati.
Lisaks ei ole Tesla Cybertruckil seni ka Euroopa Liidu tüübikinnitust, mis takistab selle laiemat kasutuselevõttu siinpool Atlandi ookeani. Kuigi üksikud entusiastid on suutnud sõiduki registreerida riikides nagu Tšehhi ja Poola, kasutades individuaalset heakskiitmisprotsessi, jäävad need juhtumid haruldasteks eranditeks.