Transpordiameti andmetel on seni kõrgeim sõiduki registreerimistasu olnud 11 665 eurot, mis maksti maastikusuutliku Ford F-150 registreerimisel.
Keskmine registreerimistasu on olnud 1012 eurot, kuid mediaan jääb tunduvalt madalamaks – 685 euro juurde.
Sõiduki suurusest või vanusest olenemata tuleb registreerimistasu maksta kõikide autode puhul, mille eest seda varem tasutud ei ole. See tähendab, et kui täna sõiduk Eestis arvele võtta ja registreerimistasu tasuda, ei pea selle edaspidisel müümisel uus omanik enam seda maksu uuesti maksma.
Siiski kehtib registreerimistasu omanikuvahetuse korral, näiteks juhul, kui vanem soovib oma auto kinkida juhiloa saanud lapsele.
Transpordiameti pressiesindaja Karl-Joosep Küngas selgitas, et madalaim võimalik registreerimistasu sõiduautode puhul on 150 eurot, seda maksu rakendatakse sõidukitele, mille eest tuleb tasuda vaid baasosa – näiteks elektriautod, mille täismass on alla 2400 kilogrammi.
Võrreldes eelmise aastaga on sõiduautode esmaregistreerimine oluliselt vähenenud. Kui 2024. aasta 1.–21. jaanuaril registreeriti esmakordselt 1787 sõiduautot, millest 894 olid uued, siis tänavu samal perioodil oli see number vaid 561, sh 285 uut autot.