Eesti automeedia on välja selgitanud konkursi Eesti aasta auto 2026 finalistid. Juba 26. korda toimuv konkursi finaal toob vastamisi CUPRA Terramari, Dacia Bigsteri, Hyundai Insteri, Mercedes-Benz CLA, Renault 5 E-Techi ja Škoda Elroqi.
Tänavune autoaasta oli Eesti turul eriti uudisterohke – müügile jõudis üle 60 uue mudeli, samas kui varasematel aastatel jäi see arv 40 kanti.
„Üha enam on uute autode seas elektriautosid ja see kajastub see ka finalistide reas – hetkeseisuga ei ole elektriautod vaid CUPRA Terramar ja Dacia Bigster, veidi hiljem on hübriidjõuallikat oodata ka esialgu vaid elektrilisena toodetava Mercedes-Benz CLA mootorivalikusse,“ rääkis žürii esimees Tõnu Ojala. „Neli finaali jõudnud automarki on samad, mis ka mullu – Dacia, Škoda, Hyundai ja Renault. Ineose ja Volkswageni asemel on tänavu finaalis CUPRA ja Mercedes-Benz. Seejuures on CUPRA finaalis üldse esimest korda.”
Kuuest finalistist on varem võitnud Škoda viiel korral, Renault kahel ning Mercedes-Benz ja Hyundai kumbki ühe korra.
Eesti aasta auto valib autoajakirjanikest koosnev žürii. Tänavu on esindatud väljaanded Accelerista, auto24, Autoleht, Geenius, Profi, Tehnikamaailm, Äripäev ja Whatcar. Hindeid jagavad Indrek Jakobson, Tõnu Korrol, Tõnu Ojala, Elmar Ots, Margus Pipar, Veli Rajasaar, Karl-Eduard Salumäe, Kaspar Sepp, Kristjan Sooper, Esta Tatrik, Tarmo Tähepõld ja Laas Valkonen.
Konkursil osalevad kõik aasta jooksul Eestis müügile jõudnud uudismudelid. Autoaasta algab ja lõpeb traditsiooniliselt Tartus toimuva autonäitusega Motoshow.
Praegu kannab Eesti aasta auto 2025 tiitlit Škoda Superb.
Esimene aasta auto valiti 2001. aastal, kui auhinna pälvis väikeauto Peugeot 206. Konkursi algatas ajakiri Tehnikamaailm, kuid alates 2023. aastast toimub see Eesti Autospordi Liidu egiidi all.
Eesti aasta auto 2026 kuulutatakse välja 17. jaanuaril Eesti Autospordi Liidu aastagalal Tallinnas.