Auto neile, kelle jaoks tavaline GT-R pole mingi valik ja ka Nismo GT-R pole päris see.
Nissan GT-R ajalugu
Nissan GT-R sündis aastal 1969 ning esimene Nissan Skyline GT-R kandis mudelitähist PGC10.
5 aastat hiljem tuli samast mudelist KPGC10, millel oli eelkäijast võimsam mootor. Samuti võitis uus Skyline ka üle 50 võidusõidu Jaapanis ning sellega kinnitas GT-R, et ta on ka tõsine sportauto.
R32 GT-R
1989. aastal tuli välja R32 GT-R, mida kutsuti ka “Godzilla”-ks. Godzilla kapoti all oli kahe turboga R6 RB26DETT mootor, mis tehase andmete järgi tootis 280 hobujõudu, kuid tegelikkuses oli see number üle 300 hobujõu. R32-l oli ka neljaratta keeramine ning ATTESA E-TS nelikvedu.
Godzilla hüüdnime sai ta sellepärast, et võitis kõik 29 Jaapani turismiautode sarja võistlused ning samuti näitas end väga heast küljest ka Austraalia V8 Supercars võistlussarjas.
R33 GT-R
1995. aastal tuli Nissan esile R33 GT-R-iga. R33 ei saanud nii suurt tähelepanu, kui Godzilla.
Siiski oli ka R33 väga muljetavaldav auto, kuna oli oluliselt stabiilsem ja parema aerodünaamikaga, võrreldes R32 generatsiooni. Samuti läbis Nürburgring Nordschleife alla 8 minutiga, mis oli väga muljetavaldav saavutus.
Tehti ka V-spec, mis tõi autosse aktiivse aerodünaamika ning parema vedrustuse.
R34 GT-R
1999. aasta tõi meile R34 GT-R-i, mida teavad paljud autohuvilised, kui “Paul Walkeri GT-R”, filmist Kiired ja vihased. Jõunäitajad olid paberil samad, mis R32-l. Kasutusel oli suuresti sama mootor, millel muudeti uue mudeli tarbeks turbo juhtsüsteeme. Lisaks lisati keskele ka ekraan, millelt nägi reaalajas auto olulisi näitajaid, nagu turborõhk, õlisurve jne. Peale Fast & Furious filmidele aitasid R34 GT-R eduloole kaasa ka Gran Turismo mängud.
R35 GT-R
2007. aastal nägi ilmavalgust ka Nissan GT-R R35. See on esimene GT-R, millel ei ole kasutusel “Skyline” mudelinime, vaid see on täitsa omaette mudel. Kapoti all tuksub sellel 3.8-liitrine VR38DETT mootor, mis algselt tootis 473 hobujõudu ning hiljem ka 600+ hobujõudu, peale seda, kui Nismo seda modifitseerida sai.
R35 läbis 0-100km/h sprindi alla 3 sekundiga, kuna kasutas ATTESA E-TS nelikvedu ning ta sai ka täiustatud aerodünaamika poolest. Tänu sellele jõudlusele teenis R35 ka hüüdnime “superautode tapja”.
Üks huvitav fakt ka R35 kohta- algselt ei paigaldatud sellele autole kurvitulesid, kuna auto vahetas suunda nii kiiresti, et tolleaegne tulede tehnoloogia ei suutnud sellega sammu pidada.
Italdesign ja Nissan GT-R koostöö
GT-R50 nimest võib välja lugeda, et GT-R sai 50-aastaseks. Samuti sai 50-aastaseks ka Italdesign, mis on kuulus Itaalia disainistuudio. Seega otsustasid kaks ettevõtet teha ühise eriväljalaske GT-R-i.
GT-R50 kasutab Nismo poolt tuunitud 3.8L kaheturboga mootorit, millel on 720 hobujõudu ja 780 Nm väänet. Lisaks on kasutusel ka suuremad ja paremad pidurid, Bilstein DampTronic parem vedrustus ja GT3 klassi turbod. Samuti on muudetud ka täielikult auto kere ja tulesid, lisaks on kasutusel ka suured reguleeritavad tagatiivad.
50. aastapäeva puhul toodeti neid 50 eksemplari, ühe hinnaks kujunes ligi miljon eurot.
Kui soovid endale ühte sellist eriti haruldasti GT-R50-t, mis suure tõenäosusega ka hinnas ainult tõuseb, siis ühte on võimalik praegu läbi Ard Importi tellida, otse Jaapanist. Läbisõit on sellel 175km ning auto on väidetavalt väga heas seisus. Alghinnaks on 988.000€, kohe ostes on hind 1.25 miljonit eurot.