Audi valmistub tulevikuks Hiinas, tuues turule uue kaubamärgi koos Audi E kontseptsiooniga. Uus bränd – AUDI – on ilma tuntud nelja rõnga logota ja see on kirjutatud suurte tähtedega. Bränd ja auto on Hiina jaoks vastavalt kohandatud, Audi tegevjuht Gernot Döllner loodab uue Audi kontseptsiooniga jõuda Hiina noorte ja tehnoloogiahuviliste klientideni.
Audi on Hiina turul esimese premium-autobrändina juba 1988. aastast. Uus bränd on lansseeritud koostöös Hiina autotootja SAIC Motor-iga, selle kontseptsioon töötati välja Saksamaa ja Hiina ekspertide koostöös ja esimesed kolm mudelit jõuavad tootmisse alates 2025. aasta keskpaigast.
Autotööstuse suurim muutus
Döllner rõhutas, et autotööstus on läbi tegemas ajaloo suurimat muutust ning Audi soovib Hiinas partnerluste kaudu selles rolli mängida. Hiina luksusautode ostjad on sageli nooremad ja tehnoloogiateadlikumad kui mujal maailmas ning ootavad tipptasemel tehnoloogilist ühenduvust ja automatiseeritud juhtimist.
AUDI ja SAIC-i ühine arendustiim keskendubki Hiina klientide ootustele. Tiimi juhib Audi kogemustega juht Fermín Soneira. Tema sõnul ühendab koostöö mõlema ettevõtte tugevused, et arendada, toota ja turustada uusi sõidukeid. Audi toob projekti oma kogemuse premium-klassi toodete ja inseneeria alal, SAIC aga kiire innovatsiooni, tehnoloogiaökosüsteemi ja kohaliku turu tundmise. Koostöö tulemuseks on uus Advanced Digitized Platformn (ADP).
AUDI E kontseptsioon
AUDI E kontseptauto on 4,87 meetrit pikk, 1,99 meetrit lai ja 1,46 meetrit kõrge elektriline Sportback.
Sõidukil on kaks elektrimootorit, mis annavad koguvõimsuseks 570 kW ja 800 Nm, mis omakorda võimaldab kiirendust 0–100 km/h 3,6 sekundiga. Lisaks on autole lisatud Hiina turule suunatud juhiabisüsteemid, mis aitavad sõitmist lihtsustada nii maanteel, linnaliikluses kui ka automatiseeritud parkimisel.
Auto 100 kWh aku tagab kuni 700 km sõiduulatuse (CLTC mõõtmise alusel) ning 800-voldine laadimisvõimekus võimaldab 10-minutilise laadimisega lisada 370 km sõiduulatust.
Disain ja tehnoloogia
AUDI E kontseptsioonil on minimalistlik, kuid äratuntav välimus. Sportback’i kerejoon on madal ja voolujooneline, samas avara interjööriga.
Sõiduki esiosas on uus funktsionaalne disain, kus must raam ühendab tuled, andurid ja aerodünaamilised elemendid.
Sisemuses on rõhku pandud mugavusele ja tehnoloogia integreerimisele. Auto keskkonsoolis on ruumi kahele telefonile ja uudne P2P 4K puuteekraan. Uksepaneelides on kasutatud valgustatud puitu ja mikrokiudu, mis ühendavad looduslikud materjalid kaasaegse tehnoloogiaga.
Sõiduki tarkvara, AUDI OS, on loodud pakkuma personaliseeritud kasutajakogemust. Auto meelelahutus- ja rakenduste süsteem toetab näotuvastust ja nutitelefoni integreerimist.
Samuti sisaldab auto AUDI Assistant’i, mis toimib tehisintellekti põhjal ning võimaldab puute- ja hääljuhtimist. Keskse ekraani all asuv AUDI Control puutepaneel võimaldab intuitiivset juhtimist ja kohandub kasutaja tegevuste järgi.