Lamborghini on tehniliselt valmis tootma täiselektrilist superautot, kuid ettevõtte tegevjuhi Stephan Winkelmanni sõnul kliendid seda lihtsalt ei soovi.
Winkelmann ütles ABC Newsile, et Lamborghini võiks toota väga võimsa ja kiire elektriauto, kuid brändi eesmärk on “täita klientide unistusi, mitte ainult näidata, mida me tehniliselt suudame”. Enamik ostjaid eelistab Winkelmanni sõnul endiselt sisepõlemismootoreid, eriti V12- ja V8-mootoritega mudeleid, mis pakuvad Lamborghini iseloomulikku heli ja tunnetust.
Seetõttu on ettevõte lõpetanud plaanid täiselektriliste superautode ja SUV-de loomiseks ning keskendub praegu hübriididele. Sant’Agata Bologneses on tootmises juba kolm elektrifitseeritud mudelit – Revuelto (V12 hübriid), Urus SE (SUV-hübriid) ja uus Temerario, mis asendab Huracáni. Kõigi kolme mudeli tellimused on täidetud kuni 2026. aastani.
Winkelmann märkis, et elektriautode vastuvõtt on kogu autotööstuses tasandumas, mitte enam tõusmas. “Järgmine Urus tuleb seetõttu samuti pistikhübriidina, mitte elektrilisena. Praegu on elektrifitseerimine meie jaoks edasi lükatud,“ lisas ta.
Samal ajal tõi Lamborghini Californias avalikkuse ette Fenomeno, piiratud 29 eksemplariga V12-mootoriga sportauto, mille hind on 3,5 miljonit dollarit – kõik autod on juba müüdud. Ettevõte säilitab ühe eksemplari oma muuseumi jaoks, et hoida brändi kollektsiooni väärtust.

Winkelmann käsitles intervjuus ka USA tollitariifide mõju. Praegu on tariifid umbes 27,5 %, millest Lamborghini kannab ise suurema osa – klientidele anti edasi vaid 7–10 % hinnalisandist.
Juhi sõnul on autotööstus pidevas muutumises – kord mõjutavad turgude sulgemised, siis kiibipuudus või geopoliitilised kriisid – ent ettevõte püüab jääda paindlikuks. Koroonapandeemia ajal saadud rekordmüük oli tema hinnangul “YOLO-efekti” tulemus – soov end premeerida pärast pikka isolatsiooni. Nüüd on turg stabiliseerumas ja lähiaastatel oodatakse pigem müügi tasandumist kui uut kasvu.