Hyundai tutvustas Lõuna Koreas Seoul Mobility Show raames oma teise põlvkonna vesinikkütuseelementidel (FCEV) töötavat linnamaasturit Nexo. Tegu on varasema Nexo mudeli edasiarendusega, millel on üle 700 km sõiduulatus.
Välimuselt põhineb uus Nexo Initiumi-nimelisel kontseptsioonautol, mida esitleti 2024. aastal. Auto disainis kasutatakse H-kujulisi valguselemente, mis viitavad vesinikuteemale. Uue mudeli kere on võrreldes eelkäijaga veidi suurem ja madalama tagaosaga, säilinud on ka mitmed aerodünaamilised detailid, nagu peidetud käepidemed ja 18-tollised veljed.
Tehniliselt põhineb uus Nexo 204-hobujõulisel elektrimootoril, mille pöördemoment on 350 Nm. Võrreldes varasema mudeliga on võimsus suurenenud, kuid pöördemoment veidi vähenenud. 0–100 km/h kiirendus toimub 7,8 sekundiga, eelmisel mudelil oli vastav aeg 9,2 sekundit.

Sõiduulatuse suurendamiseks kasutatakse 6,69 kg mahutavusega vesinikumahutit ja 2,64 kWh akut. Hyundai sisemiste testide järgi ulatub uue mudeli maksimaalne sõiduulatus ühe tankimisega üle 700 kilomeetri.
Ohutusvarustusse kuulub kuni üheksa turvapatja ning auto struktuuris on kasutatud kuumsurvestatud ja suure tugevusega materjale. Lisatud on ka sõiduabisüsteeme, mis aitavad vältida kokkupõrkeid. Eelmine põlvkond saavutas näiteks Euro NCAP testides maksimaalse tulemuse.

Uus Nexo peaks jõudma globaalsetele turgudele 2025. aastal.
2025. aasta toob Eestisse juurde vesinikautosid ja -tanklaid
Üks esimesi Eestis saadaolevaid vesinikautosid on Toyota Mirai, mis suudab ühe tankimisega läbida kuni 650 kilomeetrit. Kuigi hetkel on vesinikutanklate arv piiratud, on plaanis lähiaastatel tanklavõrku laiendada, et toetada vesinikautode laiemat kasutuselevõttu.
Riiklikul tasandil on vesinikutehnoloogia arendamine samuti tähelepanu all. Keskkonnaministeerium uurib vesiniku kasutamise võimalusi Eestis, seda küll rohepöörde nime all. 2023. aastal kavandas riik vesiniku tootmise tehnoloogiate ja tarneahelate arendamiseks eraldada 5 aasta jooksul ligikaudu 120 miljonit eurot.