Ferrari on avalikustanud uue täiselektrilise mudeli Elettrica, mis on Ferrari üle 20 aasta kestnud elektrifitseerimisuuringute tulemus, mille algus ulatub ettevõtte vormel-1 programmini. Mudel on valmis tootmiseks ning selle ametlik esitlus ja välisilme avalikustatakse 2026. aasta esimeses pooles.
Elettrica on kahe istmereaga, nelikveoline ja põhineb täiesti uuelt platvormilt arendatud arhitektuuril, mille šassii ja kere on valmistatud 75% ulatuses taaskasutatud alumiiniumist.
Tehnilised lahendused
Ferrari on mudeli arenduse käigus taotlenud üle 60 uue patendi ning kõik peamised komponendid – sh akud ja elektrilised teljed – on välja töötatud ja toodetud Maranellos Itaalias.
-
Aku: energiamahutavus 195 Wh/kg ja tööpinge umbes 800 V. Aku asub täielikult põrandastruktuuris, telgede vahel, mis vähendab kaalu, parandab jäikust ja tagab avariikindluse.
-
Kaalujaotus: 47–53% esi- ja tagatelje vahel, sarnane keskmootoriga sportautole; raskuskese paikneb umbes 80 mm madalamal kui sisepõlemismootoriga mudelitel.
-
Esitelg: 210 kW ja kuni 3500 Nm pöördemomenti. Rahulikul sõidul lülitatakse see automaatselt välja, et pikendada sõiduulatust, ning aktiveerub uuesti vaid vajadusel – näiteks kiirendamisel või keerulisemates teeoludes.
-
Tagatelg: 620 kW ja 8000 Nm; igal rattal on individuaalne pöördemomendi juhtimine.
Dünaamika ja sõidukogemus
Sõiduk kasutab kolmanda põlvkonna 48-voldist aktiivvedrustust, mida on täiustatud kergemate amortisaatorite ja parema temperatuuri juhtimisega. Vedrustus on ühendatud summutava mehaanilise tagasillaraamiga, mis vähendab elektriautodele omast vibratsiooni ja müra.
Juhtimissüsteem pakub mitut sõidurežiimi – Range, Tour ja Performance – ning lisaks on olemas tavaline Manettino-lüliti, millel on uued seadistused nagu “Dry” ja “ESC Off”. Roolil olevad labad ei vaheta enam käike, vaid reguleerivad pöördemomendi ja mootoripidurduse taset.
Heli ja juhitavus
Elettrica ei kasuta sünteetilist mootorihäält; selle asemel on rõhutatud elektrimootorite loomulikku akustikat. Ebameeldivad kõrgsageduslikud helid eemaldatakse süsteemiga Ferrari Order Noise Cancellation. Juhi asend ja lühike teljevahe meenutavad keskmootoriga Ferrari sportautot, lisaks on tagarattad juhitavad, et parandada manööverdusvõimet.
Ferrari sõnul on Elettrica nüüd tootmiseks valmis ja tähistab ettevõtte jaoks uut etappi elektriautode ajastul, säilitades samal ajal kaubamärgi traditsioonilise sõiduelamuse ja juhitavuse põhimõtted.