Tarkvarafirma OpenAI teatas 21. oktoobril 2025 oma uue veebibrauseri ChatGPT Atlas turuletulekust. Brauser on üles ehitatud ettevõtte vestlusroboti ChatGPT ümber, mis suudab veebilehtede sisu mõista, kasutajaga samal lehel suhelda ja täita ülesandeid otse brauseriaknas.
Peamised uuendused
Atlas sisaldab külgriba, kus ChatGPT saab kohe reageerida lehel olevale sisule: näiteks võtta kokku artiklid, analüüsida andmeid või aidata teha otsuseid.
Sisse saab lülitada ka brauseri mälu (browser memories), mis võimaldab ChatGPT-l meenutada varem külastatud saite või avamata ülesandeid – siiski saab kasutaja selle igal ajal välja lülitada.
Premium-kasutajatele (Plus, Pro, Business) on saadaval Agent Mode, mis laseb ChatGPT-l veebis automaatselt tegutseda – otsida, võrrelda ja isegi ostuprotsessi alustada.
Google saab konkurendi
Atlas siseneb brauseriturule ajal, kus Alphabet’i Google Chrome’il on ülekaalukalt suur turuosa: 2025 septembris oli selle kasutajaid hinnanguliselt umbes 72% ülemaailmselt.
OpenAI väidab, et uue brauseriga võib muutuda ka see, kuidas inimesed veebis otsivad ja infot kasutavad ning see võib mõjutada ka digireklaami, millest Google’i põhitegevus sõltub.
Seega võib Atlas tähendada kõva konkurentsi Google’ile, kuigi täit potentsiaali ja kasutajate üleminekut ja harjumist on veel vara hinnata.