BMW on laiendamas oma universaalide valikut, tuues turule uue M3 CS Touringu. See mudel järgneb M5 Touringule ja M3 Competition Touringule, kombineerides sportliku auto pagasiruumiga.
Disain ja konstruktsioon
M3 CS Touringule on omane kergem konstruktsioon ning aerodünaamilised täiustused. Kasutatud on süsinikkiuga tugevdatud elemente, nagu katus, esi-splitter, õhuvõtuavad, peeglikatted ja tagadifuuser, mille eesmärk on vähendada auto kaalu ning parandada aerodünaamikat. Pikendatud neerukujulised iluvõred jagavad jätkuvalt arvamused kaheks, kellele meeldivad ja kellele ei meeldi.
Mootor ja jõudlus
Autol on 3,0-liitrine kuue silindri ja kahe turboga mootor, mille võimsus on 550 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 650 Nm. Sõiduki väljalaskesüsteemi on lisatud titaanist summuti, mille helitugevus muutub vastavalt sõidurežiimile. M3 CS Touring on varustatud kaheksakäigulise M Steptronic automaatkäigukastiga ning xDrive nelikveosüsteemiga, mille saab soovi korral seadistada ka tagaveoliseks. Kiirendus 0–100ni võtab aega 3,5 sekundit, kui valida M Driver’s Package’iga on tippkiirus elektrooniliselt piiratud 300 km/h peale.
Juhitavus ja tehnoloogia
M3 CS Touringu šassiid ja vedrustus peaksid pakkuma täpset juhitavust nii tava- kui ka ringrajasõidul. Standardvarustusse kuuluvad sepistatud alumiiniumveljed, mis on ees 19- ja taga 20-tollised ja on valikus kas tava- või sportrehvidega. Pidurisüsteemina kasutatakse M Compound pidureid, millele saab lisaks valida M Carbon pidurisadulad punases või matt-kuldses viimistluses.
Välimus ja salong
M3 CS Touring on saadaval mitmetes erivärvides, sealhulgas British Racing Green, Laguna Seca Blue ja Frozen Solid White. Katusel ja spoileril on kõrgläikega must viimistlus, eriversioonil on lisaks punane aktsentriba.
M3 CS Touringu interjööris on standardvarustuses M Carbon sportistmed, mis on elektriliselt reguleeritavad ja soojendusega. Istmetel on valgustatud “CS” logo, kogu interjöör on Merino nahast viimistlusega. Rooliratas on kaetud M Alcantara materjaliga, rooli ülemine keskmine osa on markeeritud punasega. Pagasiruumi mahutavus on 500 liitrit, tagumisi istmeid alla klappides suureneb maht üle 1500 liitri.
Kuna BMW reklaamib, et antud auto sobib nii ringrajale kui ka igapäeva sõitudeks, siis tavakasutamise seisukohast pakub huvi, kas auto vedrustus ja üldine iseloom sobivad ka poeskäiguks ja pikamaa sõitudeks.
Paistab, et rivaale antud masinal otseselt ei ole. Tavalisel M3 Touringul olid konkurentideks Mercedes C63s ja samuti ka Audi RS4, aga paberitel tundub, et M3 CS Touring on täitsa omaette klass.
Üldiselt on huvitav, et on otsustatud ka universaalile anda BMW CS erilahendus ning loodetavasti näeme neid ka varsti Eestis ringi liikumas.