Möödunud aasta detsembris kasvas Eestis sõiduautode ja tarbesõidukite müük võrreldes 2023. aasta sama perioodiga enam kui kaks korda, ulatudes 109,5 protsendini. Ühe kuuga müüdi enam kui 4300 uut sõidukit, mis on rekordiline tulemus.
Aasta lõpus kasvanud müüginumbrite taga oli eelkõige automaksu kehtestamine. Kokku suurenes automüük 2024. aasta jooksul 11,1 protsenti – kui 2023. aastal müüdi Eestis 26 903 sõidukit, siis möödunud aastal juba ligi 30 000.
Müügiedu sõltus suuresti laoseisust – ettevõtted, kellel olid autod kiirelt kättesaadavad, suutsid kasvanud nõudlusele tõhusamalt reageerida. Detsembris kasvas Toyota müük 53,9 protsenti, kokku registreeriti 908 uut Toyota sõidu- ja tarbeautot, mis on 318 rohkem kui aasta varem.
Turuliidrid sõidu- ja tarbesõidukite segmentides
Sõiduautode turul saavutas detsembris liidripositsiooni Toyota 20,3-protsendise turuosaga, järgnesid Škoda (18,1%), Volkswagen (14,7%), Renault (9,6%), Kia (4,2%) ja Dacia (3,7%). Esikümnesse mahtusid veel Audi, Citroën ja Hyundai, kelle turuosad jäid kahe protsendi piiresse.
Ka tarbesõidukite müügis oli Toyota detsembris esikohal, omades 24,5-protsendilist turuosa. Järgnesid Ford (14,5%), Volkswagen (13,3%), Peugeot (12,3%), Citroën (11,5%) ja Renault (10,5%).
Aasta kokkuvõte ja populaarseimad jõuallikad
2024. aastal oli Eestis enim müüdud uus sõiduk Toyota – kokku registreeriti 5310 uut Toyota sõidukit. Kütusetüüpide lõikes eelistati enim hübriidautosid, mida müüdi 11 614 ehk 45,1% kõigist uutest sõiduautodest. Järgnesid bensiinimootoriga autod (6783 müüdud sõidukit, 26,3% kogumüügist), diiselautod (4507 sõidukit, 17,5%) ja elektriautod (1323 sõidukit, 5,1%).