Transpordiamet tegi Eestis 60 sadamale ohutusalase kontrolli, mille tulemusel leiti suuremaid ja väiksemaid puudusi pooltes sadamates.
Ohutusalaste kontrollide eesmärgiks on hinnata sadamate ohutuse olukorda ning vastavust sadama- ja meresõiduohutuse seaduses kehtestatud nõuetele. Sadamate ohutus on Eesti meretranspordi toimimise ja keskkonnakaitse seisukohalt väga oluline.
Transpordiameti sadamate üksuse juhataja Merily Musta sõnul on üldine tase sadamates hea, ent mitmed valdkonnad vajavad täiendavat tähelepanu. Enim tegi sadamates muret sadamaregistris esitatud andmete ajakohasus. Registriandmete muutmise vajadust tuvastati kokku 15 erinevas kontrollitud sadamas.
14 erinevas sadamas puudutas suur osa vajakajäämisi navigatsioonimärkide kooskõlastamist ja hooldamist, mis on kriitilise tähtsusega navigatsiooni ohutuse tagamisel. Üheksas sadamas fikseeriti puudused, kus ehitustegevuste kohta polnud saadetud nõuetekohast teavet. Ehitustegevusest teavitamine on samuti väga oluline, et saaksime sellekohase informatsiooni avaldada navigatsiooniteabes.
Puudusi tuvastati veel dokumentide ajakohasena ja kättesaadavana hoidmises
12 sadamat pidid järelevalve järgselt korrigeerima oma sadama eeskirja ning viis sadamat uuendama ja avalikustama sadamatasud.
„Enamus väikesadamaid on selleks aastaks navigatsiooniperioodi lõpetanud. Sellega seoses anname soovituse sadama pidajatel võtta talvisel perioodil aega, et kontrollida sadamaga seotud andmete korrektsust sadamaregistris ning vajadusel esitada uued andmed avaldamiseks aegsasti enne järgmise navigatsiooniperioodi algust,“ lausus Must.
Transpordiamet jätkab koostööd sadama pidajatega nõustades neid ohutusnõuete täitmise osas, et tagada uuel navigatsiooniperioodil sadamate veeliikluse ohutuses veelgi kõrgemal tasemel.















