Oktoober oli küll müüginumbrite poolest uute sõiduautode turul tänavuse aasta kolmandaks parim kuu, kuid mulluse kõrge võrdlusbaasi tõttu oli langusprotsent suur, märkis Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
Eestis müüdi oktoobris 1266 uut sõiduautot, mis jäi möödunud aasta oktoobrikuu, mil automaksu ootuses kasvas müük järsult, tulemustele alla 52,6 protsenti. Kümne kuuga on tänavu Eesti automüüjad andnud klientidele üle kokku 10 688 uut sõiduautot ehk 42,2 protsenti vähem kui eelmise aasta samal perioodil.
Oktoobris kasvas taas hübriidautode osakaal, mis moodustas 63,7 protsenti kogumüügist. Elektriautosid müüdi 77 ja nende osakaal oli 6,1 protsenti.
Škoda oli juba kolmandat kuud järjest kõige populaarsem automark 207 müüdud autoga. Järgnesid Toyota ja KIA, vastavalt 187 ja 120 autoga. Samad automargid vallutasid ka mudelite esikolmiku ning enim eelistasid tarbijad Skoda Octaviat, milliseid müüdi 81. Teisele kohale kerkis KIA Sportage (79 autot) ja kolmas oli Toyota Corolla (67 autot).
Kosumise märke ei näita ka tarbesõidukite turg ning oktoobris müüdi vaid 249 uut tarbesõidukit, mida on 33,8 protsenti vähem kui mullu oktoobris. Kokku on tänavu kümne kuuga müüdud 2642 uut tarbesõidukit ehk 30,3 protsenti vähem kui möödunud aasta samal perioodil. Automarkidest oli edukaim Toyota 32 sõidukiga, järgnesid Ford (29) ning võrdselt 28 sõidukit müünud Scania ja Renault. Veokite segmendis tegid parima tulemuse Scania (28) ja Volvo (20).















