Transpordiamet alustas esmaspäeval riigimaanteedel 20 liiklusohtliku koha tähistamist hoiatusmärkidega, et juhtida liiklejate tähelepanu ohtlikumatele lõikudele ja ristmikele ning kutsuda juhte üles olema nendel teelõikudel tavapärasest tähelepanelikumad.
Iga liiklusohtlik koht tähistatakse vastava ohu hoiatusmärgi ja tekstilise lisatahvliga „Liiklusohtlik koht“. Märgid on varustatud kollakas-rohelise fluorestseeruva taustekraaniga, mis muudab need hästi nähtavaks ka hämaras ja halbades ilmaoludes. Paljudes kohtades lisatakse hoiatavatele märkidele ka kiiruspiirangu märgid.
Novembri alguseni kestva tähistamise eesmärk on ennetada liiklusõnnetusi ning vähendada nende paikadega seotud riske kuni põhjalikuma ümberehituseni. Kokku valiti välja 20 paika, neist 16 ristmikku ja neli teeületuskohta, millest umbes pooltel langetatakse ka lubatud sõidukiirust.
„Tähistame kohad, kus on toimunud rohkem liiklusõnnetusi või kus risk nende kordumiseks on suur,“ ütles transpordiameti liiklusohtlike kohtade ekspert Janno Vilberg. „Hoiatusmärgid ei ole pelgalt visuaalne element – nende eesmärk on panna juht oma kiirust kohandama ja ümbrust teadlikumalt jälgima, mis omakorda aitab õnnetusi ennetada“
Transpordiamet hindab tähistamise mõju pikema aja jooksul. Eesmärk on, et viie aasta jooksul peale tähistamist ei toimuks üheski tähistatud kohas hukkunutega liiklusõnnetusi ning vigastatute arv väheneks vähemalt poole võrra.
„Liiklusohtlike kohtade tähistamine on ajutine, kuid oluline samm seni, kuni objektid jõuavad ümberehituseni,“ lisas Vilberg. „Kui vaatamata tähistusele õnnetused korduvad, analüüsime põhjuseid ja kaalume nende kohtade toomist ümberehituse pingeritta varasemal ajal.“
Tähistamine liiklusmärkidega maksab ligi 28 000 eurot, samas kohtade ümberehitamine läheks maksma umbes 4,1 miljonit eurot. Sel aastal on liiklusohtlike kohtade ümberehitamise eelarve teehoiukavas 1,3 miljonit eurot, järgmisel aastal kasvab planeeritud eelarve 5,8 miljoni euroni ja 2027. aastal on planeeritud liiklusohtlike kohtade ümberehituseks 8,6 miljonit eurot.
Transpordiamet on viimase kümnendi jooksul ümber ehitanud ligi 560 liiklusohtlikku kohta. Analüüs näitab, et kolme aasta jooksul pärast ümberehitust on hukkunute ja vigastatute arv nendel lõikudel märkimisväärselt vähenenud.