Regionaal- ja põllumajandusministeerium eraldab Elronile 450 000 eurot, et katta vedurijuhtide ja rongitehnikute palgatõus. Tänu sellele taastub alates reedest rongiliiklus liinidel, kus seni sõitsid bussid, sest juhte ei jätkunud.
Minister Hendrik Johannes Terrase sõnul on tegemist vältimatu sammuga, et tagada rongiliikluse töökindlus. „Praegune olukord, kus Elron ei saa pikaleveninud ehitustööde, regulaatori otsuste ja varasemate riiklike kärbete tõttu kvaliteetset teenust osutada, pole jätkusuutlik. Taolises keskkonnas kannatab ka piletitulu ja seda Elronist endast sõltumata,” ütles Terras.
Lisaraha tuleb Tartu–Riia rongiliini käivitamiseks mõeldud eelarvest, sest liin avatakse plaanitust hiljem. Pikaajalisema lahenduse leidmiseks kutsub minister lähiajal kokku arutelu tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti, Eesti Raudtee, Edelaraudtee ja teiste osapooltega. Fookuses on taristutasude metoodika, mis praegu moodustab üle 45% Elroni ärikuludest ja neelab ligi kolmveerandi riiklikust toetusest.
Elroni rahalist olukorda on viimasel kahel aastal oluliselt raskendanud raudteede ehitustööd, mis on pikendanud sõiduaegu ja vähendanud reisijate arvu. See on tähendanud ühtlasi suuremat töökoormust vedurijuhtidele – kasvõi kümneminutilised viivitused iga rongi peal toovad kuus kokku sadu lisatunde, mis on sisuliselt terve lisatöötaja töömaht.
Ettevõte on juba kärpinud oma kulusid, kuid taristutasude tõus ja erakorraline palgatõus ei ole olnud kaetavad ilma riigi abita. Kuigi Elron kavandas palgatõusu algselt 2025. aastaks, välistas riigi eelarvestrateegia selle võimaluse. Seetõttu tuli appi nüüdne ministeeriumi toetus, et vältida veelgi suuremaid katkestusi rongiliikluses.