Erakondade rahastamise järelevalve komisjon (ERJK) otsustas, et Škoda automüügi reklaam, kus osales rahandusminister Mart Võrklaev, kujutab endast keelatud juriidilise isiku annetust. Komisjoni hinnangul tuleb reklaamiteenus, mille väärtus on 4983 eurot, tagasi maksta Rohe Auto AS-ile.
Komisjoni hinnangul oli tegemist poliitilise isikureklaamiga, kuna reklaam keskendus Võrklaevale rohkem kui reklaamitavale tootele. „Klipp ei ole neutraalne meelelahutus, vaid kujundab Võrklaevast usaldusväärset ja pädevat poliitikut. Reklaamile on antud iseseisev elu sotsiaalmeedias Rohe Auto AS-i kontol sõidukireklaamina, mitte sarja ametlikus kommunikatsioonis. Reklaami eesmärk on tugevdada Mart Võrklaeva avalikku kuvandit, mitte ainult tutvustada sõidukit,“ märkis komisjon.
Komisjon järeldas, et tasuta saadud reklaamiteenus kvalifitseerub keelatud juriidilise isiku annetuseks, kuna selle turuväärtus on teada ja teenust ei pakutud samadel tingimustel teistele poliitikutele ega erakondadele. „Sarnane teenus ei olnud kättesaadav teistele poliitikutele ega erakondadele samadel tingimustel. Kulud tasus Rohe Auto AS, mitte teenuse saaja ise ega tema erakond,“ seisab komisjoni ettekirjutuses.
Reklaamklippis kutsuti vaatajaid üles ostma uus auto enne automaksu kehtestamist. Video avaldati Rohe Auto AS-i sotsiaalmeediakontol. Mart Võrklaev ise on öelnud, et ei saanud seriaalis osalemise ega reklaamiklipi eest tasu ning osales projektis seriaali „Alo“ raames, kus kehastas iseennast ja kogu tegevus oli tema sõnul meelelahutuslik.