Avaldatud muutmata kujul.
Loobusin autost ja kõigest, mis sellega kaasas käib
Mind pani teile kirjutama hiljutine automaksu artiklite seeria. Olen nüüdseks loobunud mitte ainult automaksu maksmisest, vaid ka kõigist aktsiisidest ja käibemaksudest, mida seni kütuse, varuosade ja autoteenuste eest maksin.
Automaksu tõttu loobusin autost
Kesklinna poliitikule ei pruugi see midagi tähendada, kuid minu, tavainimese jaoks oli auto omamine väike luksus. Mitte luksusauto mõttes – sõiduk oli tagasihoidlik, vaid võimalus liikuda iseseisvalt, igal ajal ja iga ilmaga. See oli mulle vajalik.
Ka enne automaksu jõustumist kulus autole suur osa minu sissetulekust. Aga nüüd, kui korraga tõusid nii automaks, käibemaks kui ka tulumaks, võtsin kätte kalkulaatori ja hakkasin arvutama.
Loetlesin, kuidas maksuahel töötab:
- Minu brutopalgast lähevad juba sotsiaalmaks ja tulumaks – vastavalt 33% ja 22%.
- Kütuse ostmisel maksame nii käibemaksu kui aktsiisi.
- Hoolduste ja remontide eest maksame käibemaksu.
- Varuosadelt maksame samuti käibemaksu.
Ehk kui riik võtab juba minu palgast poole maksudena, peab ülejäänud raha eest makstud kulutustelt maksma veel kord uusi makse – ja nüüd lisaks ka eraldi automaksu väikese auto omamise eest.
Maksaksin hea meelega, aga kusagil jookseb piir.
Makse kogutakse sellise hooga, et “minu raha” osa jääb järjest väiksemaks.
Ostan kindlasti tulevikus taas auto – võib-olla isegi uuema ja parema – kui rahaline seis lubab ja maksusüsteem muutub mõistlikumaks. Praegune olukord on minu jaoks üle mõistuse.
Nädala autonurk on sõidukitele suunatud rubriik, kus vaatame põnevaid ja päevakohaseid sõidukeid ning kõike nendega seonduvat.
Saada vihje: toimetus@meesteleht.ee