Meesteleht ei propageeri automaksu vältimist. Küll aga vaatleme, milliste meetoditega on teoreetiliselt seda võimalik teha ning mis meetoditega võib teoreetiliselt maksukoormust oluliselt vähendada.
Jätkame siinkohal siis kolmanda osaga, mille peamiseks nimetajaks on võimsus ja vääne. Eriti just selle tõstmine aju tuuninguga peale sõiduki registreerimist Eesti registris.
Miks peaks keegi sellist varianti kasutama?
Toome tingliku näite. Üks kaval naisterahvas tahab osta endale tööl käimiseks turbomootoriga võimsa auto, kuid võimsama versiooni puhul on registreerimismaks ja automaks suuremad. Aga mis saab kui osta sama mootori vähem võimas versioon, ning see peale registreerimist võimsamaks teha? Bingo! Saab väiksema registreerimismaksu, aastamaksu, aga peale tuuningut suurema võimsuse.
Mis on auto aju tuuning?
Auto aju tuuning ehk ECU tuning (ECU = Engine Control Unit) tähendab mootori juhtaju tarkvara muutmist, et muuta mootori tööd – näiteks anda rohkem võimsust, paremat pöördemomenti või isegi väiksemat kütusekulu.
Mis on kaasnevad riskid auto seisukohast?
Võimsuse kasvuga kaasnevad ka suuremad koormused. Seda nii turbole, käigukastile, mootorile ja kõigele muule kuni seljatoe polsterduseni välja. Samas on hea teada, et madalamas seades olnud mootor ja käigukast on varem jälle saanud väiksema koormuse osaliseks.
Oluline on sellist tuuningut ette võttes, et tuleb minna selleks vastava spetsialisti juurde ning mitte kasutada iga suvalist garaaži, kes sulle hea euro ja kilovati suhte välja pakub.
Mõned näited, palju mingite mootorite puhul lihtsam aju-tuuning muuta võib:
1.4–1.6L väike turbo (nt VAG 1.4 TSI) |
+15–30 hj / +10–20% |
+30–50 Nm |
2.0L turbobensiin (nt VAG 2.0 TSI, BMW B48) |
+40–60 hj / +20–30% |
+80–120 Nm |
2.0L turbodiisel (nt VW 2.0 TDI) |
+25–40 hj / +20–30% |
+50–100 Nm |
3.0L turbobensiin või diisel |
+50–80 hj või rohkem |
+100–150 Nm |
Performance turbomootorid (nt Golf R, S3, M135i jne) |
+70–100 hj võimalik stock turboga! |
+100–180 Nm |
Ärme unusta, et inimesed tõstavad autode võimsusi siiski ennekõike soovist kiirema auto järele, kui selleks, et automaksu optimeerida. Küll aga kaudse võimaluse ta siiski annab.
Loe artiklisarja eelmist osa SIIT.
Nädala autonurk on sõidukitele suunatud rubriik, kus vaatame põnevaid ja päevakohaseid sõidukeid ning kõike, mis nendega seondub.
Saada vihje: toimetus@meesteleht.ee