Hoolimata tormilisest aastast ja viimase aja kehvadest müüginumbritest plaanib Tesla 2026. aastal turule tuua uue elektrisõiduki Cybercab, mis võib saada üheks kõige energiatõhusamaks elektriautoks maailmas. Tesla inseneride sõnul on see mudel loodud maksimaalse efektiivsuse saavutamiseks nii liikluses kui ka tootmisprotsessis.
Cybercab on kahekohaline ja kaheukseline elektriauto, mis erineb teistest sõidukitest selle poolest, et rooli ei ole – see on mõeldud täielikult isesõitvaks. Tesla visioonis saab Cybercab täita nii isikliku sõiduki kui ka robotakso rolli, võimaldades omanikul sellega raha teenida.
Muljetavaldav energiatõhusus
Tesla sõidukitehnika asepresidendi Lars Moravy sõnul võib Cybercab ühe laadimisega läbida ligi 480 kilomeetrit. Eriti tähelepanuväärne on see, et selleks saavutuseks kasutatakse alla 50 kWh mahutavusega akut – oluliselt väiksemat kui näiteks Tesla Model 3 Long Range versioonil, mille aku mahutavus on umbes 75 kWh.
Kui need andmed paika peavad, saavutab Cybercab energiatõhususe umbes 6 miili (ligi 9,6 km) ühe kilovatt-tunni kohta. Võrdluseks: Model 3 suudab sõita umbes 4 miili (6,4 km) ja Lucid Air 4,3 miili (6,9 km) kWh kohta. See tähendab, et Cybercab võib olla kuni 50% tõhusam kui Model 3.
Disain ja tootmine
Tesla peadisainer Franz Von Holzhauseni sõnul on sõiduki energiasäästlikkuse võti selle voolujooneline ja aerodünaamiline disain. Auto on ehitatud võimalikult kergeks, kuid täpseid kaaluandmeid pole veel avalikustatud. Üks uuenduslikest lahendustest on sõiduki kere materjal: see on valmistatud värvimata polüuretaanpaneelidest, mille värv lisatakse juba tootmisprotsessis. See tähendab, et kriimustuste korral ei ole värvikahjustused nii silmatorkavad ning väheneb ka tootmiskulu.
🚨 Lars Moravy, Tesla’s VP of Vehicle Engineering, says the Cybercab is not “painted” and they developed a new process where the polyurethane paint is injected into the panel at the same time as manufacturing
(via Ride the Lightning podcast) pic.twitter.com/5g7vjdOpNn
— TESLARATI (@Teslarati) February 23, 2025
Lisaks sellele sisaldab Cybercab väga vähe värvitud osi, mis mitte ainult ei vähenda tootmiskulusid, vaid ka võimalikke remondikulusid kahjustuste korral.
Tesla plaanib alustada Cybercabi tootmisega 2026. aastal, kusjuures tootmisseadmeid paigaldatakse juba Texase Gigatehases. Esimesed prototüübid peaksid tootmisliinilt väljuma juba sel suvel. Kui kõik sujub plaanipäraselt, võib Cybercab kujuneda üheks kõige energiatõhusamaks elektrisõidukiks maailmas. USAs hakkab see esialgsetel andmetel maksma alla 30 000 dollari.