Pärnumaal algab Rail Baltica ehitus

Rail Baltica ehitamine Eestis jõudis uue etapini, kui Rail Baltic Estonia ja AS Tariston allkirjastasid lepingu Pärnumaa põhitrassi esimese lõigu ehitamiseks. Tegemist on 15,8 kilomeetri pikkuse Selja-Tootsi lõiguga, mis toob rahvusvahelise kiirraudtee esmakordselt Pärnumaale. See piirkond on oluline logistiline sõlmpunkt nii Eestile kui ka kogu Baltikumile.

Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets ütles, et Rail Baltica on oluline investeering, mis ühendab Eesti Lääne-Euroopa transpordivõrgustikuga ja loob uusi võimalusi nii reisijateveoks kui ka kaubanduseks. Projekt toetab ka piirkondlikku arengut ning kohalikke ettevõtteid.

Ehituse käigus rajatakse lisaks kiirraudteele ka keskkonnasõbralikud lahendused, nagu ökoduktid Kõnnu ja Viluvere piirkonnas, mis võimaldavad metsloomadel ohutult raudteed ületada. Samuti ehitatakse viaduktid ja kergliiklustunnelid, et tagada kohalikele elanikele mugavad ja turvalised ühendusteed.

Lisaks põhitrassi ehitusele alustatakse töid ka Kaisma peatuses, mis peaks valmima kahe aastaga. Seejärel liiguvad tööd edasi järgmistele etappidele.

Taristuminister Vladimir Svet rõhutas, et Rail Baltica on lisaks transpordiühenduse parandamisele ka oluline julgeolekuprojekt. See tugevdab Eesti kaitsevõimet ja sõjalist mobiilsust, tagades kiire ühenduse ülejäänud Euroopaga.

Ehitustööde maksumus on 62,3 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Tööd kestavad 2028. aasta lõpuni.

AS Tariston on üks Eesti juhtivaid taristuehituse ettevõtteid, mis keskendub teede, sildade ja raudteetaristu ehitamisele ning hooldab riigimaanteid aastaringselt. Ettevõte tegutseb alates 2002. aastast ja kuulub täielikult Nordecon AS-i kontserni.

Kogu lõik peaks olema valmis 2028. aasta lõpuks, kusjuures 2026. aastaks peaks olema valminud vähemalt kümme kilomeetrit põhitrassi.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist