Põhja prefektuur uurib nelja juhtumit, kus kelmid petsid inimestelt välja kokku ligi 28 000 eurot.
Politsei sai teateid erinevatest petuskeemidest, kus ohvreid manipuleeriti oma pangakontodele ligi laskma või enda nimele kiirlaene võtma.
61-aastane naine sai väidetavalt Omnivast kõne, milles paluti isikukoodi tähitud kirja kättesaamiseks. Kui ta soovis kirja postkontorisse suunata, väitsid kelmid, et see pole võimalik. Hiljem helistati Swedbanki nimel ning naine kinnitas tegevusi Smart-ID PIN-koodidega. Hiljem avastas ta, et tema nimele vormistati 11 300 euro suurune kiirlaen.
37-aastasele Lasnamäe mehele helistati sideoperaatori ja panga turvaosakonna nimel, meelitades teda kinnitama Smart-ID PIN-koode. Hiljem avastas mees, et tema nimele sõlmiti laenuleping Bondoras. Kahju ulatus 5000 euroni.
61-aastane Põhja-Tallinna mees sai kõnesid Tele2 ja LHV nimel ja teda suunati LHV-sse sisse logima. Selle tulemusena võeti tema nimele 5000 euro ulatuses kiirlaenu.
56-aastane Keila naine sai petukõned maksu- ja tolliameti ning Swedbanki nimel. Kõne käigus nõustus ta oma pangakaardi kullerile andma, mis viis kiirlaenu vormistamiseni Bondoras. Esialgne kahju ulatub 6600 euroni.
Politsei hoiatab, et pangad, riigiasutused ja teenusepakkujad ei küsi telefoni teel PIN-koode ega palu pangakaarte üle anda. Kahtlaste kõnede korral tuleks kohe katkestada kõne ja pöörduda otse asutuse ametliku klienditeeninduse poole.