TTJA sekkus Telia kampaaniasse ja kaitses tarbijate õigusi

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) leidis järelevalvemenetluses, et Telia Eesti AS-i jaanuaris kavandatud kampaania “Proovi sama kuutasu eest 2x kiiremat Koduinterneti ühendust” oleks tarbijate huve kahjustanud. Kampaania eesmärk oli viia kliendid ühepoolselt üle kiirematele ja kallimatele pakettidele, kuid pärast TTJA sekkumist teatas Telia, et muudab kampaaniat.

Telia saatis 15.–21. jaanuaril tarbijatele teavitused, mille kohaselt pidi senine internetikiirus suurenema vähemalt kahekordseks alates 29. jaanuarist. Esialgu lubati klientidel proovida uut kiirust 30 päeva senise kuutasu eest, kuid perioodi lõppedes rakendunuks uus, kõrgem kuutasu. Kampaania teavituste järel pöördus TTJA poole üle 40 tarbija.

Amet tuvastas, et Telia ei järginud sideettevõtjatele kehtivat nõuet teavitada muudatustest vähemalt kuu aega ette. Lisaks hinnati, kas sidelepingu ühepoolne muutmine oli õigustatud ning kas tarbijatele saadetud teavitused olid piisavalt selged ja arusaadavad. TTJA hinnangul sisaldas kampaania elemente, mis kahjustasid tarbijaid ebamõistlikult ja olid seetõttu tühised.

Telia loobus kampaania esialgsest vormist ning teatas, et edaspidi saavad kiirema ühenduse prooviperioodi kasutada vaid need kliendid, kes annavad selleks ise nõusoleku. Ühegi koduinterneti kliendi teenust ei muudeta automaatselt. Lisaks saavad kliendid, kes liituvad uuendatud kampaaniaga, soodusperioodi jooksul naasta soovi korral varasema kiiruse ja hinnaga paketi juurde.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist