Põhja prefektuur sai möödunud nädala lõpus mitu teadet veebipettuste kohta, kokku tüssati kannatanuid kümnete tuhandete eurode eest.
Ühe ohvrina pöördus politseisse 58-aastane naine Haaberstist, kellele saabus tähitud kirja teavitus. Kirja kättesaamiseks paluti tal sisestada isikukood ja kinnitada toiming Smart-ID’ga. Seejärel helistas talle isik, kes esitles end SEB panga töötajana, väites, et tema nimele üritatakse võtta laenu. Tal soovitati oma pangakaart välja vahetada Omniva pakiautomaadi kaudu, mida naine ka proovis teha. Hiljem avastas ta, et tema nimele oli vormistatud 14 100 euro suurune laen.
49-aastane Põhja Tallinnas elavale mehele saabus tähitud kiri, mille kättesaamiseks tuli tal öelda oma isikukood. Hiljem avastas ta, et tema nimele oli võetud laene ning need olid sularahas välja võetud. Mees võttis seejärel ühendust politseiga. Pettusega tekitatud kahju ulatub vähemalt 4700 euroni.
Samuti sattus kelmuse ohvriks 58-aastane naine Lääne-Harju vallast, kes sai tähitud kirja teavituse ja pidi selle saamiseks andma oma isikukoodi ning kinnitama toimingu Smart-ID abil. Seejärel helistas talle isik, kes esitles end Swedbanki töötajana ning teatas, et tema nimele püütakse laenu võtta. Väidetava pettuse vältimiseks soovitati tal pangakaart Omniva pakiautomaadi kaudu neile saata, talle oli lubatud uus kaart asemele toimetada. Hiljem selgus, et tema nimele oli samuti laen vormistatud, mille tagajärjel kaotas naine 2890 eurot.
Jõelähtme vallas elav 71-aastane naine sai telefonikõne, milles väideti, et talle soovitakse tagastada raha, mille ta oli varem kelmuse tõttu kaotanud. Kuna naine oli varem tõepoolest petta saanud, usaldas ta helistajat ja edastas seegi kord oma PIN-koodid. Hiljem avastas ta, et tema pangakontolt oli raha välja võetud. Kuigi ta teavitas juhtunust nii politseid kui ka panka, võtsid petturid temaga uuesti ühendust ja said tema nimele uuesti laenu. Kokku ulatus tekitatud kahju 5060 euroni.
Saku vallas elav 59-aastane mees langes samuti pettuse ohvriks, kui seni tuvastamata isik esitles end tema ettevõtte Prantsusmaa koostööpartnerina. Jaanuari keskel selgus, et tegelik partner polnud raha saanud. Pettuse tulemusel kaotas ettevõte 35 958 eurot.
Lisaks teatas 25. jaanuaril 43-aastane mees, et talle oli saadetud tähitud kiri, kättesaamiseks pidi ta jagama oma isikukoodi. Pärast seda helistas talle kelm tutvustades end kui panga turvateenistus ja palus tal kinnitada toimingud Smart-ID abil. Pettuse tulemusel kaotas mees 4800 eurot.