Tartus sattus 31-aastane mees telefonikõne kaudu kelmuse ohvriks, kui teda veendi 6 tundi jagama oma PIN koode läbi Whatsapp rakenduse, mida ta lõpuks ka tegi. Pettur, kes helistas mehele ja esitles end Eesti Panga töötajana, väitis, et mees on langenud kelmuse ohvriks ning teda ähvardab rahast ilmajäämine, kui ta ei tee vajalikke toiminguid kaasa.
Peale telefonikõnet avastas mees, et tema nimel on vormistatud 2000-eurone laenuleping ja raha on kantud välismaisele pangakontole.
Samasugune juhtum leidis aset ka Tallinnas, kus 58-aastane mees langes pettuse ohvriks. Haaberstis elav mees sai e-kirja, mis näis olevat pärit LHV pangalt ning teavitas teda pangaandmete uuendamisest. Kirjas olnud lingile vajutades avanes internetipanga leht, kuhu mees sisestas oma Smart-ID koodid ja kinnitas ekraanil kuvatud kontaktandmed. Hiljem avastas mees, et tema kontolt oli kantud 7000 eurot.
Politsei on alustanud uurimist ja kutsub kõiki olema tähelepanelikud sarnaste pettuste suhtes.