Riigikohus selgitas lennureisijate õigusi hilinemise, tühistamise või mahajäämise korral

Riigikohus andis reedeses määruses selgitusi lennureisijate õiguste kohta, kui lennufirma jätab reisija lennust maha, tühistab reisi või kui lend hilineb rohkem kui kolm tundi. Reisijad pöördusid kohtusse Itaalia lennujaama streigi tõttu kui neile pakuti asenduslendu, mis oleks väljunud nädal aega hiljem.

Reisijad, kelle lend tühistati Itaalia lennujaamatöötajate üleriigilise streigi tõttu, pöördusid kohtusse, kuna lennufirma Ryanair pakkus neile asenduslendu, mis oleks väljunud nädal aega hiljem. Reisijad pidasid asenduslennu tingimusi ebaausateks ja mitte võrreldavateks algse lennu tingimustega, mistõttu otsustasid nad osta ise uued piletid, et lennata kolm päeva hiljem kui tühistatud lennu väljumisest.

Lennufirma väitis, et tühistamise eest ei ole hüvitist kohustuslik maksta, kuna põhjus oli erakorraline olukord, mida ei oleks saanud vältida, isegi kui oleks võetud kõik võimalikud meetmed.

Riigikohtu tsiviilkolleegium selgitas, et lennufirma kohustus võtta „kõik vajalikud meetmed“ ei piirdu ainult lennu tühistamise vältimisega, vaid sisaldab ka meetmeid, mis aitavad leevendada reisijatele lennu tühistamisest tingitud ebamugavusi. Lennuettevõtjal tuleb rakendada kõiki oma käsutuses olevaid vahendeid, et tagada reisijate teekonna muutmine mõistlikel ja sobivatel tingimustel.

Kohtu otsuse kohaselt on lennufirma kohustatud otsima ka alternatiivseid lende teiste vedajate poolt, mis saabuvad varem kui lennufirma enda järgmine lend.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist